Thursday, February 23, 2012

DARI FESBUK - NAIK GAJI.





CEUPACS tuntut naik gaji antara RM700 hingga RM2,500 bagi gred 54 ke bawah dan potong kenaikan gaji JUSA ke atas agar "tidak nampak jurang perbezaan yang ketara".
Ini baru adil. Dulu saya tulis seperti di bawah ramai yang marah ..

http://al-lavendari.blogspot.com/2012/01/cukup-cukuplah-tu-ptd.html
KomenSen: CUKUP-CUKUPLAH TU PTD.
al-lavendari.blogspot.com
· · · · 6 hours ago

30 comments:

  1. Harapnya apa yg cuepecs perjuangkan akan menjadi kenyataan.Ada juga terdengar rungutan dari kawan2 yg bekerja disektor swasta ,kilang dll memberi komen seperti ini "bila org gomen naik gaji...org keja kilang ni la makin tersepit coz barang tentunya naik harga" .yang pasti harga barang naik dulu..naik gajinye lum lagi...gitu lerrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak buat macamana .. rezeki masing2. tetapi ada juga pekerja sektor swasta yang dapat bonus sampai 7-8 bulan.

      Delete
  2. saya tak marah uncle laa..malah saya sokong
    saya nak gaji gred 54!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama-lama nanti dapatlah gaji gred 54 tu .. awak masih muda.

      Delete
  3. Sy mmg tak fhm la perihal gaji gomen nie. Huhuhuhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak perlulah menyesakkan otak dengan isu ini semua ..

      Delete
  4. Replies
    1. kawinlah dengan orang gomen nanti .. kalau boleh yang gred 54 ke atas. hehe

      Delete
  5. kalau saya mintak naik gaji rm2500 dari boss saya, dia ceraikan (berhentikan) saya tak? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau diceraikannya awak, mintalah mutaah RM4.2 juta !

      Delete
  6. saya dh lebih 20 thn kerja sykt GLC, tak pernah pun merasa kenaikan gaji sehingga RM700.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu baru tuntutan CEUPACS sahaja .. belum tentu dapat lagi.

      Delete
  7. HARAP-HARAP APA YANG DIGEMBAR-GEMBURKAN MENJADI KENYATAAN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun berharap begitu sebab tempiasnya akan sampai kepada orang pencen juga.

      Delete
  8. kat swasta kenaikan gaji terletak di tangan boss. bukan sangat kat sistem..

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak juga swasta yang pemurah dengan gaji dan kemudahan berbanding swasta .. contohnya rawatan kesihatan mereka yang bekerja di MNC tak akan dapat dirasai oleh orang gomen.

      Delete
  9. moga kita sama2 diberi keadilan ...

    ReplyDelete
  10. JUSA dah banyak gaji nya..bagus la dinaikkan gaji yang di bawah ni...*tadi cakap tak ada kena mengena, lepas tu tiba-tiba je macam excited kan...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah yang pakngah tulis dalam entri sebelum ini.

      Delete
  11. Replies
    1. berniaga lagi bagus .. kerja gomen tak usah harap nak kaya raya.

      Delete
  12. Pasal gaji mmg terbeliak biji mata.....bila nak jadi kenyataan

    ReplyDelete
    Replies
    1. akan segera menjadi kenyataan .. PRU dan dekat !

      Delete
  13. assalam AL..masa tulis dulu tu..orang kecik tak marah..tapi suka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi orang kecik tak sokong saya bila orang besar hentam saya ..

      Delete
  14. gred 41 bila pula nak naik gajinya ye..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila sampai masanya pasti akan naik juga .. jgn bimbang.

      Delete
  15. Sallam Tuan Haji,

    Saya kurang arif tentang gaji ni,
    sebab saya membayar gaji saya sendiri,
    kalau bz bagus saya naikkan gaji saya,
    kalau biz tak bagus saya potong gaji saya..
    hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      kerja macam tu yang lebih bagus .. tak tertakluk kepada perintah orang. bebas buat keputusan sendiri.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.