Thursday, August 10, 2017

MARI BERMAIN SMS 12 - JKKK.


Kali terakhir kita bermain SMS adalah pada 27 Disember 2016 dengan akronim SPAD.  Apa itu SMS? Entri mengenai sejarahnya ada di sini Diam tak diam rupanya sudah lebih 6 tahun usia permainan ini

Pada entri yang lepas cuma ada 3 penyertaan sahaja. Jadilah. 

Namun begitu ketiga-tiga penyertaan tersebut adalah menarik hati seperti berikut :


  1. S= Suka
    P= Pandang
    A= Anak
    D= Dara



  2. Saya
    Pantang
    Ada
    Duit

  3. Saya
    Pandai
    Adun
    Donat

Kali ini sekali lagi saya ingin mencabar minda anda untuk memberi akronim JKKK  pula. Saya percaya semua orang tahu maksud JKKK iaitu Jawatan Kuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung. Seperti biasa saya mulakan dulu.

JKKKJIWAKU KACAU KERANA KAMU

Jika sudi dan ada idea, bolehlah anda sambung pula. Terima kasih.



11 comments:

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.