Tuesday, August 7, 2018

DARI FESBUK # 24 : BETUL KE SIFAT PEMANCING MACAM NI ?




8 comments:

  1. betul tu pak ngah, pemancing mmg penuh ngn sifat kesabaran

    ReplyDelete
  2. huhuhu.

    bagi saya pula, ada sesetengah kaki pancing yang sabar waktu memancing ja.

    cuba tengok dia balik rumah, tak semestinya penyabar.

    sekadar pendapat santai pak ngah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada juga yg sebaliknya .. masa mancing tak sabar, tapi bila balik rumah, boleh pulak sabar.

      Delete
  3. Sifat tak baiknya si kaki pancing ni suka buang masa walau pun balik tangan kosong aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nelayan yang pergi tangkap ikan pun ada kalanya balik tangan kosong. adakah mereka juga suka buang masa ?

      Delete
  4. semuanya tu rasanya memang ada pada sebahagian besar kita tak kira apa pun hobinya. tapi yang no.2 dan no.7 tu memang sangat ketara la kalau kita kaki pancing. no.7 tu, kalau kita memancing takkan la nak tengok belakang. sat lagi kang abis set joran kena tarik masuk kolam dengan ikan patin! :-)

    ReplyDelete
  5. No. 7 tu maksudnya mereka tetap pergi memancing wpun balik dgn tangan kosong kerana mereka memandang ke hadapan. Pengalaman tak dpt ikan tak patahkan semangat mereka dan tak mahu dikenang.

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.