Monday, September 7, 2015

SONYUM SOKOJAP 74 : BEZA BUDAK LELAKI DENGAN BUDAK PEREMPUAN.

Gambar hiasan hasil carian Google.

Hari tu saya hantar Haiqal ke sekolah kerana ada aktiviti sekolah sebelah petang. Pakaian adalah bebas. Bila dia nampak ada kawannya yang pakai baju macam baju yang dia pakai, dia sangat teruja dan terus berkata ..

"yesss .. ada geng !!!"

Di hari yang lain pula, saya hantar Ifa, kakaknya pergi sekolah kerana ada aktiviti sekolah sebelah petang juga. Sekolah benarkan murid-murid tidak  memakai uniform sekolah  Bila dia nampak ada kawannya pakai baju macam baju yang dia pakai, dia terus berkata ..

"ayah .. jom balik"



. 

13 comments:

  1. Hehehe...

    perempuan kan tidak suka berkongsi walau hanya corak dan warna... ;-)

    ReplyDelete
  2. Takut cakap macam boria..
    Pakai baju sama.
    hihihi

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Dulu masa zaman sekolah, kalau pergi bandar, nampak ada orang pakai baju sama dengan saya, saya tak pakai lagi baju tu, atau jarang pakai..

    ReplyDelete
  5. Terima kasih kerana membaca entri saya berkaitan peperangan antara Singapura dan Majapahit. Kalau berkesempatan, sila baca juga entri seterusnya dari saya, juga berkaitan peperangan Singapura dan Majapahit.

    * Soalan tuan telah saya jawab di ruang komen saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sudah baca .. skrg sudah jelas. tk.

      Delete
    2. Salam perkenalan.
      Kadang2 ada je lelaki yg segan bila nmpak org pakai baju sama. Tapi, tak la sampai gigih nak terus balik. Layan kan aje la....biasa baju2 sale ni la akan jadi mcm ni.

      Salam aidiladha.

      Delete
    3. Bro Ley. Salam kembali. Saya pun serupa. Mmg rasa segan itu ada tapi tak adalah sampai balik rumah.

      Delete
  6. Urm.. ni kisah benar Nurul nak share ni Pak Ngah.. dulu2, Nurul nak gi tengok perlawanan bola antara company, Nurul telefon kawan sepejabat lelaki nak tumpang pegi, sampai depan rumah, kawan pun call, ntah camne, bole pula sama T'shirt.. sama sebiji.. huhuu.. sia2 je kena suruh tukar baju... kang tak pasal2 kena gossip plak katanya.. hahahaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik tak janji jumpa kat padang .. kalau tidak kenalah sorang duduk jauh2 seberang padang. hehe.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.