Saturday, November 8, 2014

LOBAI SALLEH PART 1: BUBUR LAMBUK CEPAT HABIS

Gambar hiasan hasil carian Google.

Mulai bulan puasa yang lalu, saya ada mewujudkan watak Lobai Salleh dengan membawa pelbagai cerita yang mempunyai maksud tersirat di laman fesbuk saya. Saya postkan dalam status saya dari masa ke semasa bila mana ada isu atau bila idea tiba. 

Dia adalah watak rekaan semata-mata berasaskan pergaulan saya dengan orang sekeliling. Dia boleh jadi membawa watak saya dan boleh jadi juga menyamai watak anda.

Memandangkan ia mendapat sambutan yang agak baik dari pembaca, saya memutuskan untuk memindahkan cereka Lobai Salleh itu di blog saya ini untuk bacaan rakan-rakan blogger yang tidak menjadi friends di fesbuk saya. 

Part 1:

Hari ni bubur lambuk cepat habis kat surau sebab Lobai Salleh ambil banyak. Katanya untuk diagih-agihkan kepada jirannya yang tidak datang sembahyang 'Asar berjemaah !


Sekian buat sementara waktu. Part seterusnya akan menyusul.