Tuesday, April 17, 2018

SONYUM SOKOJAP # 88: PKS, PAB DAN PSM ?

Gambar hiasan hasil carian Google.

Pada satu petang, sambil mengeteh di port biasa, Che Ngang, Che Ngok dan Che Wel, sembang-sembang tentang minat politik masing-masing.

Che Ngang: "Aku minat parti PKS".

Che Ngok: "PKS tu parti apa?"

Che Ngang: "Parti Kitar Semula. He he he.  Engkau pulak minat parti mana?"

Che Ngok: "Aku minat Parti PAB .."

Che Ngang: "PAB tu apa?"

Che Ngok: "Parti Anak Beranak. He he he".

Che Wel: "Aku pulak minat parti PSM". 

"Parti apa pulak tu?", soal Che Ngang dan Che Ngok serentak.

Che Wel: "Parti Sepanjang Malam".

Kemudian mereka bertiga ketawa berjemaah.




2 comments:

  1. Hahahaha... maksud tersirat yang amat mendalam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin ramai yg tak cukup nafas menyelaminya .. hehe.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.