Saturday, April 12, 2014

SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN KAKNGAH DAN MAKNGAH.

Anak kedua saya (Kak Ngah) lahir pada 12/4 dan isteri saya pula lahir pada 13/4. Tetapi saya menganggap mereka lahir pada hari yang sama. Saya telah menjelaskan kenapa saya kata begitu dalam entri  ini.

Apa yang saya nak ceritakan di sini ialah tentang usaha jurugambar bebas, yang hasil kerjanya susah atau tak sampai hati nak ditolak kerana ia cukup menarik dan berkualiti serta kreatif. Kalau tak beli pun, tak jadi apa-apa. Mereka tak marah, tapi hati saya segera berkenan bila ditunjukkan dan terus membelinya. Saya tidak tahu bila dia mengambil gambar tersebut. Harganya pulak saya dah lupa. Tapi tak adalah mahal sangat rasanya.

Jemput lihat 3 keping gambar di bawah sebagai contohnya.



                                            Gambar 1:  Photo Birth Certificate.
 

Gambar 2:  Termasuk juga sarung khas untuk dihantar kepada Tok, Wan, Makcik dan Pakcik. Gamnya dah tersedia. Tulis nama dan alamat, bubuh stem dan poskan. Mudahkan ?


Gambar 3: Untuk dibingkaikan - gantung atau letak atas meja.

Selamat ulangtahun kelahiran Kak Ngah dan Mak Ngahnya (walaupun cepat sehari untuk Makngahnya) dengan ucapan yang sama seperti dalam entri ini.


.

10 comments:

  1. selamat hari lahir Mak Ngah dan Kak Ngah..
    kalau kak Ngah ada diperlis boleh sambut samo2 kan..tentu Irish pun ado lopeh rindu atuk

    ReplyDelete
  2. Selamat hari lahir kepada kedua angah

    ReplyDelete
  3. Pak Ngah, those two photos, which one is Mak Ngah, which one is Kak Ngah?


    :wink

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Masa kecik2 dulu ada buat .. sekarang tak lagi.

      Delete
  5. Happy belated birthday ! hehe.

    ReplyDelete
  6. SELAMAT HARI JADI BUAT KEDUANYA..

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.