Monday, February 29, 2016

TERBAKAR DENGAN JAWAB SOALAN DENGAN SOALAN.



Saya cukup terbakar kalau ada orang jawap soalan saya dengan soalan.

Misal  1.

Soalan: "Nasi dah masak ke belum ?"

Jawapan: "Awak tak nampak ke saya tengah menjahit ni ?"

Kan ke senang kalau jawab belum, misalnya.


Misal 2. 

Soalan: "Bila kita nak pergi beli baju anak kat Sogo?'

Jawapan: "Apesal .. awak nak ikut ke?"

Kan ke senang kalau jawap pukul 10 nanti, misalnya.

Itu misalan sahaja. Tak ada kena mengena dengan sesiapa pun. Saya juga syak yang saya juga pernah berbuat begitu. Kalau ada yang terbakar tu, maafkan saya.






12 comments:

  1. Kadangkala saya juga beri jawapan begitu.

    Contohnya kalau suami saya tanya 'awak tak masak ke?'
    Saya jawab 'awak tak nampak ke saya buat apa?'

    hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga berbahagia hingga ke hujung nyawa.

      Delete
  2. Soalan dengan jwpn soalan..
    memang membara mendengar nya pak ngah..
    Tu lah kena lah muhasabah diri..
    Pernah tak berbuat demikian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pernah rasa .. bila kena kat diri sendiri, sakitnya tuh di sini.

      Delete
  3. hahaha Pak Ngah.. rasanya semua orang pun pernah buat macam tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesekali ok lah kot .. kalau tengah marah . tapi jgn jadikan habit.

      Delete
  4. hahahaha soalan di jawap dengan soalan sebab yang kena soal dok bengang sebab kena soal dengan penyoal.

    ReplyDelete
  5. Situasi dalam misal 1 tu selalu jadi kat saya,uncle..haha..saja nak begurau dan kadang kadang malas nak layan penyoal yang nyata dah nampak apa kita buat nak tanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah masing2 ada sebab sendiri utk menjawab begitu ..

      Delete
  6. Soaln paling kerap saya jawab dgn soalan balik... "Kopi tak ada ke?"
    Saya jawab "Abang dah masak air ke?"...ahahaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. gurau senda suami isteri mengeratkan lagi kasih sayang.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.