Wednesday, April 20, 2016

SONYUM SOKOJAP 78 - APPOINMEN JUMPA DOKTOR




Satu malam, Che Wel sakit dada. Dia telefon Doktor nak jumpa. Ikutilah perbualan dia dan jururawat yang menjawab panggilannya ..

Che Wel: Saya sakit dada ni. Boleh saya jumpa doktor sekarang.

Nurse:  Nanti saya tengok jadual apoinmen doktor dulu .. ohh tak boleh .. paling awal pun dua minggu dari hari ini.

Che Wel: Saya sakit sangat ni .. kalau mati macam mana ?

Nurse:  Kalau encik mati, tak apalah .. kita kansel jer lah apoinmen tu.


Perhatian: Ini entri lawak fiksyen, bukannya betul-betul.

6 comments:

  1. Tapi kalau benar ada terjadi apa rasa uncle?
    Kakak baca sambil senyum:)

    ReplyDelete
  2. Hehe..kalau mati memang nak kena kansel la kan uncle..betullah jawapan nurse tu.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Che Wel dtg selepas dia mati, habis semua cabut. hehe.

      Delete
  3. Ni kalau betul-betul terjadi, saya boleh agak apa yang berlaku pada nurse itu...hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkinkah dia dikenakan tindakan disiplin ?

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.