Sunday, March 12, 2017

PERBUALAN ANTARA DUA ORANG HANTU.



Mari kita dengar perbualan antara seorang hantu golf dengan seorang hantu pancing.

Hantu Golf: "Buat apalah kau susah-susah buang masa pergi mancing berjam-jam .. beli kat pasar lagi senang".

Hantu Pancing: "Kenapa lubang golf yang kau main tu kecik sangat .. buatlah sebesar perigi ke .. mudah sikit bola nak masuk".

Hantu Golf: "Tak seronoklah kalau macam tu".

Hantu Pancing: "Tau pulak kau nak seronok. Macam tu lah orang mancing nak cari keseronokan. Kalau beli mana ada seronok".

Hantu Golf: "Ahh .. sudahlah, cakap dengan kau ni takkan boleh menang punya".

Hantu Pancing: "Eh .. marah pulak".

Pengajaran: Jangan suka memperlekehkan minat orang kalau tak mahu minat kita diperlekehkan orang.



12 comments:

  1. aah btl kan Pak Ngah, masing2 punya minat kite hormati lah, sbb minat masing2 tak sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada hikmahnya minat masing2 tak sama .. bayangkan kalau semua rakyat Malaysia minat memancing, kat mana pulak pakngah nak mancing.

      Delete
  2. Nampaknya hantu golf je yang nak orang faham dia ..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada sebhg golfer yg rasa mereka elit .. tapi kebanyakkanya tidak.

      Delete
  3. hehehehe.. kunci dia, hormat hobi orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak rugi kalau kita saling menghormati.

      Delete
  4. Alahaiiiii.... dah minat kan biarlah... masing-masing ada kesukaan masing-masing kan... asalkan bahagia dan seronok melayan kesukaan masing-masing.

    ReplyDelete
  5. Baru saya perasan blog saya termasuk dalam blog list pak ngah...terima kasih Pak Ngah...walaupun cerita pasal kucing je, sudi jugak pak ngah nak masukkan dalam list..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama .. tak kisahlah ttg apa .. yg penting blog tak terbiar bersawang.

      Delete
  6. Nice sharing uncle.. salam kenal dari www.mamajue.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali .. terima kasih kerana sudi singgah kali pertama.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.