Monday, October 11, 2010

ENTRI DI HUJUNG-HUJUNG RAYA LAGI - TERLAJAK SUDAH !.

Hujung minggu lepas saya sempat pergi beberapa rumah terbuka dan kenduri. Berikut adalah sebahagian dari gambar2 yang sempat di rakam. Ada juga yang tak sempat di kunjungi kerana bertembung dan kesuntukan masa. Harap mereka tidak menyenarai-hitamkan nama saya dari senarai jemputan mereka.


Gambar 1: Jamuan Raya pada hari Jumaat malam Sabtu kat Pantai -
tak ada laut tak jauh dari rumah saya.


Gambar 2: Sabtu malam Ahad - tahlil dan doa selamat di rumah seorang bakal haji dari Lavender Heights.



Gambar 3: Ahad - Kat kelas kita pun ada jamuan raya ringkas jam 10.00 pagi.



Gambar 4: Ahad - Tengah hari, di rumah terbuka CMS kat Cheras.
Saya fokuskan gambar dia jer sebab kalau dia sorang-sorang nampak hensem. Memang pun dia hensem sikit dari saya,
tapi saya hensem banyak dari dia.
Tahun depan dia janji nak buat lagi.


Gambar 5: Sempat juga CMS buat majlis hepi besday untuk staf-staf dia. Saya pernah jadi boss CMS dan sebahagian mereka 4-5 tahun lalu. Terima kasih kerana masih ingat dan menjemput saya.
Itu maknanya saya pernah menjadi seorang boss yang baik.. uwek !


Gambar 6: Dirumah CMS lagi dengan Ina yang baru balik dari Switzerland selepas tamat buat Master. Makanan yang di sediakan oleh CMS dan isterinya semua sedap belaka. Masa balik, CMS siap tapaukan kuih Jennifer lopes lagi buat Makngahnya. Terima kasih daun keladi.


Gambar 7: Ahad malam tadi menghadiri Majlis Perkahwinan anak kawan setaman di Spanish Villa, Senawang. Makngahnya ajak balik cepat sebab nak tengok tv majlis persandingan Angkasawan Negara. *


Cerita sampingan.

Tahun lepas saya bawa kereta Kelisa Makngahnya ke satu majlis. Kami tak di benarkan parking di depan rumah tuan rumah. Tiga empat orang anggota RELA dengan lampu suluh dan wiselnya mengarahkan saya ke depan dan jangan parking di situ. Saya terpaksa ke depan dan pusing-pusing dalam taman perumahan itu. Akhirnya saya parking hampir setengah kilometer dari rumah tadi. Kalaulah perut saya kenyang, mahu sahaja saya balik.

Tahun ini saya ubah taktik. Saya bawa kereta saya buatan Jerman. Bukan nak menunjuk-nunjuk. Cuma nak buat percubaan. Kali ini saya parking depan rumah tuan rumah di celah-celah kon yang diletak jarang-jarang. Ada Anggota RELA bertugas macam tahun lalu juga. Hairannya tak sorang pun dari mereka yang mengarahkan saya mengalihkan kereta. Bila saya jumpa tuan rumah, saya tanya tak apa ke parking kat situ. Dia pun kata OK. Kalau dia suruh alih, memang saya bersedia untuk mengalihkannya.

Manusia manusia ! Patulah ramai yang tertipu. Mana dia tahu itu kereta saya. Entah-entah kereta sewa, pinjam atau kereta curi.



p.s: dulu-dulu pengantin perempuan masa berjalan atau bersanding sentiasa tertunduk malu, tak pandang kiri kanan. Kalau pandang pun melalui ekor mata jer.
.
.