Thursday, May 29, 2014

SALAH REMOTE.





Switch dah on. Hari sangat panas.

Tapi bila tekan remote, airkon tak hidup.

Saya ketuk-ketuk remote, tak mahu juga dia.

"Hah sudah .. duit lagi" bisik hati kecil saya.

Kemudian anak saya minta remote dari saya dan saya pun berikan.

"Ini remote bilik uwan lah ayah". Jerit dia.

Berderai ketawa saya sambil berasa lega.

"Patut pun .." kata saya.


Soalan: Itu tanda-tanda apa tu ?


16 comments:

  1. Bila saya bacakan entry ni kat kawan saya, dia cakap: "Tu tanda nyanyok."

    Saya pun pernah juga macam tu. Selalunya tertukar antara remote TV dengan remote Astro.

    ReplyDelete
  2. tanda-tanda kena makan kismis banyak-banyak tuan =P

    ReplyDelete
  3. selalu juga tersilap remote aircond ngan kipas

    ReplyDelete
  4. Mujur tak guna remote tv... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taklah kot sebab dia ada banyak beza.

      Delete
  5. Tandanya panas kemainnnn. Sampai tak kenal remote mana dah. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ada waktunya panas menyengat kat sini ..

      Delete
  6. MUNGKIN BERLAKU SEDIKIT KECELARUAN MENTAL.. HEHE, BOLEH CAMTU? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan macam tu .. cuma kurang perhatian bila buat sesuatu.

      Delete
  7. saya pun selalu salah remote juga Uncle... hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. maknanya awak seorang manusia biasa macam uncle ..

      Delete
  8. sikap saya lak....kekadang bateri tu yang dah kurang kuasanya, tapi remote jugak yang di ketuk-ketuk pula

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya juga suka buat begitu .. sebab kadang2 remote tu jadi ok.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.