Thursday, October 16, 2014

PERNAHKAH ANDA BERADA DALAM SITUASI INI - 3: BUAT KOPI ?


 Gambar hiasa hasil carian Google.


Kita terasa nak minum kopi.
Kita ambil teko, buka tudungnya, masukan air panas dan masukan kopi.
Kita ambil bekas gula. Kita buka tudungnya.
Kita ambil beberapa sudu gula dan masukan ke dalam teko.
Kita kacau, kacau dan kacau.
Kita rasa kopinya. Ok. 
Kita ambil tutup teko dan kita tutupkan kebekas gula.
Cepelop.
Kita latah. Kita ketawa atau diketawakan.

Pernahkah ia terjadi kepada anda sebelum ini ?



15 comments:

  1. kopi tak per lagi... boleh minum
    kalau kicap macam mana pulak?
    hmmm... tak ingat pernah jadi ke tidak kat aye :P

    ReplyDelete
  2. Tertuang kopi dalam bekas gula, baru best latah Pak Ngah!

    ReplyDelete
  3. Hihi... memanglah pernah tapi melatah cepelop tu yg kakak gelihati sangat:)

    ReplyDelete
  4. x pernah..tapi kalau cepelop tutup gula dalam teko kopi,,mungkin lagi panjang kita punya latah tu..hihi

    ReplyDelete
  5. Ekekeke...dah tergelak² ni pakngah sebab saya pernah beberapa kali macam tu. Bukak botol air nak buat susu anak. Tapi gi tutup pakai tutup botol susu.

    ReplyDelete
  6. Ekekeke...dah tergelak² ni pakngah sebab saya pernah beberapa kali macam tu. Bukak botol air nak buat susu anak. Tapi gi tutup pakai tutup botol susu.

    ReplyDelete
  7. Saya dpt bygkan, betapa comelnya klu Pakcik yg ada pd situasi tu. Hehehehe!

    ReplyDelete
  8. Latah yang macam "opocot mak kau teko!" Macam tu ker? Hehehehe

    ReplyDelete
  9. hehehe... biasa jadi jugak, paihtu kata "ish ish aku nihhh" kat diri sendiri hahaa~ XD

    ReplyDelete
  10. rasanya macam pernah tapi tak selalu, hehe :)

    ReplyDelete
  11. Saya yang muda pun selalu jadi gitu Pak Ngah terutama bila tuang air dari botol besar ke botol bekal anak.

    ReplyDelete
  12. Terima kasih kpd semua yg sudi ziarah dan meninggalkan jejak. Nampaknya ramai yg pernah mengalaminya.

    ReplyDelete
  13. ketawa sendiri sebab biasa nya lau kat dapur memang saya jer.jd orang tak nmpak.hihihihihi

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.