Thursday, June 1, 2017

MASIH ADAKAH YANG PASANG WORD VERIFICATION ?

Adakah anda memasang 'word verification' di blog anda ? Bagi yang belum tahu, benda ini dipasang bertujuan untuk menghalang robot dari memberi komen. Selalunya benda ini berjaya mematikan selera saya untuk memberi komen. Contoh blog yang ada pasang benda tu adalah seperti di bawah:


a0

Yang ini lagi saya tak suka .. pastu apa ?

Kalau ada sahabat yang pasang benda tu, fikir-fikirkanlah. Kalau nak letak juga, sebab dah pasang niat dari mula berblog, teruskannlah.

Nota kaki: Ini entri tertangguh. Saya tak tahu samada ia masih relevan atau tidak kerana saya sudah tidak berjumpa lagi orang pasang kat blog dia atau saya yang jarang komen kat blog orang.


4 comments:

  1. saya x pasang sbb leceh.. cukuplah dgn registered ID saje yg boleh komen.. boleh elakkan spam

    ReplyDelete
  2. Saya memang tak pasang sebab tak mahu menyusahkan orang...kalau boleh biarlah memudahkan orang menjenguk dan menegur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu .. tapi banyak juga pakngah dpt komen "sampah" tapi ia otomatik masuk dalam spam. Jadi tak perlulah pasang word verification tu.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.