Monday, June 19, 2017

ANTARA PERKARA YANG KITA BIASA TANYA MAK.


Tangga nak simpan kat mana? - tanya mak.
Nak beli baju warna apa? - tanya mak.
Yang ini baja buah ke baja pokok? - tanya mak.
Boleh tak kari ayam campur tembikai? - tanya mak.
Nak masak nasi berapa pot? - tanya mak.
Kain jenis apa yg tak kecut? - tanya mak.
Tuisyen Ucu hari Sabtu pukul berapa? - tanya mak.
Blender simpan kat mana? - tanya mak.
Baju ni kalau rendam boleh bubuh clorox tak? - tanya mak.
Perut Iris kembung nak buat camana? - tanya mak.
Sabun mandi ada lagi tak? - tanya mak.
Siapa tahu nombor ic ayah? - tanya mak.
Siapa nampak alat penimbang? - tanya mak.
Semua nak tanya mak. 
Nasib baik tak tanya mak cara-cara nak bernafas.


8 comments:

  1. Replies
    1. hiba hati ini .. mak sendiri dan mak mertua sudah lama tiada.

      Delete
  2. 'Masak nasi berapa pot' tu memang 'ayat legend' tanya mak dari saya kecil sampailah turun ke anak saya sendiri..hihih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha .. betul2 .. dia mmg sgt bijak menganggar.

      Delete
  3. satu perkara je kite akan tanya ayah.... 'Mana mak?'

    ReplyDelete
    Replies
    1. kdg2 ayah pun tak tahu mak gi mana ? hehe.

      Delete
  4. Replies
    1. tanya mak kat mana dia simpan dompet ayah.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.