Friday, September 29, 2017

DOSA DAN PAHALA.


http://2.bp.blogspot.com/_hi3xzZeByX0/TSlyahzxQ2I/AAAAAAAAADo/MsLheM2nAes/s320/dosa+n+pahala.jpeg

Dosa dan pahala tak terlihat oleh pandangan mata,
Balasannya kerap tidak diterima dengan segera.

Kalaulah setiap dosa dibalas dengan serta merta,
Nescaya tiada siapa yang berani membuat noda.

Dan kalaulah pahala diberi di dunia jua,
Nescaya semua manusia akan menjadi baik-baik belaka.

Tetapi kenapa itu semua disembunyikanNya,
Tak lain adalah untuk menguji keimanan dan keikhasan kita.

.

6 comments:

  1. tengok gambarajah yang Pak Ngah bagi tu;

    cara nak buat pahala lebih banyak daripada cara nak buat dosa kan.

    salam singgah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali .. pandai awak buat kesimpulan.

      Delete
    2. dah kerja saya setiap hari membuat kesimpulan bergambar mcm tu pak ngah.

      ngeh ngeh

      Delete
    3. ini membuatkan Pak Ngah tertanya2 akan pekerjaan awak ?

      Delete
    4. saya bekerja sebagai jurutera rekabentuk sivil dan struktur. setiap kalinya perlu menilai menambah-baik, menimbang-tara rekabentuk kejuruteraan untuk pembinaan skala kecil kebiasaannya.

      dan ia selalu bermain dengan kos / peruntukan.

      Delete
    5. oh, C&S Engineer rupanya. Patutlah pun. Mahal tandatangan tu tapi berat tanggung jawabnya.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.