Wednesday, December 6, 2017

DARI FESBUK # 20: SAAT KU SEMAKIN HAMPIR.

Sepatutnya hari ini saya buat entri untuk segmen WW tapi tak jadi kerana dimunculkan oleh fesbuk entri saya dua tahun lalu yang sangat mengesankan hati saya seperti di bawah: 


Post di atas melahirkan rasa hati kecil saya atas pemergian untuk selama-lamanya dua orang personaliti dari berlainan latarbelakang kehidupan. Mereka berdua dipanggil menghadap oleh Pencipta yang sama di usia yang sebaya dengan anak-anak saya. Dua baris pertama dalam rangkap pertama merujuk kepada arwah Pak Yus, pelawak popular dalam program maharaja lawak dan dua baris seterusnya merujuk kepada arwah Tunku Jalil, anakanda kepada sultan Johor sekarang.

Bila membaca kembali coretan saya itu, terasa benar syukurnya saya kepada Allah SWT di atas limpah serta izinNya saya diizinkan bernafas hingga ke saat ini. Dalam pada itu perasan saya semakin cemas kerana persiapan masih belum cukup untuk menghadapNya. Ya Allah ya Tuhan ku berilah daku sedikit waktu lagi agar dapat ku tambah dan perbaiki amal ibadat ku kepada Mu yang tidak seberapa ini.  Amin.

 
 

2 comments:

  1. Terima kasih atas peringatan ni Pak Ngah, sebak rasa...

    Innalillah pada mereka yang telah dijemput kembali lebih awal dari kita semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak sebak tapi pak ngah plus bimbang, takut, risau bercampur baur.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.