Saturday, August 23, 2014

LIHATLAH KEPANDAIAN DIA ORANG MENGEDIT GAMBAR.

Saya percaya anda macam saya juga, sering bertemu dengan gambar-gambar yang diedit. Berikut adalah antara gambar yang pernah saya bertemu yang mencuit dan menarik hati saya.


Gambar 1: Demam bola Piala Dunia turut mempengaruhi mereka yang suka dan pandai mengedit gamabart untuk tujuan berjenaka atau suka-suka.


Gambar 2: KJ macam releks je !


Gambar 3: Ini dihantar oleh rakan wasap pemancing saya.


Gambar 4: Yang ini saya paling suka .. bijak sungguh dia orang ni memilih gambar DSAI untuk disesuaikan dengan gambar PM kita dengan Obama. 


Sebenarnya banyak lagi gambar-gambar seumpamanya. Bagi saya, kalau mengedit untuk suka-suka bolehlah juga saya terima. Tapi kalau mengedit dengan tujuan untuk mempersenda atau memfitnah orang, saya tidak setuju.

7 comments:

  1. Yg merisaukan apabila ada orang yg terus percaya bulat2 gambar edit, yg bertujuan memfitnah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar. Mmg ada orang yg naif mudah tertipu ..

      Delete
  2. Saya suka tengok gambar pemimpin atau ahli politik yang diedit, tapi kalau yang nampak macam nak menghina atau menmfitnah tu, tak berapa gemarlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun tidak bersetuju .. kpd yg buat utk tujuan mempersenda atau fitnah tu, hentikankah.

      Delete
  3. Orang zaman sekarang bijak2 tetapi bijak juga membuat fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang bijak buat jahat lebih bahaya dari orang bodoh buat jahat.

      Delete
    2. Betoi sangat tu PakNgah... (" -____-)

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.