Saturday, August 2, 2014

TUKANG JAHIT DAN PERJUANGAN ISLAM.

Sepanjang berblog ini macam-macam komen pernah saya terima. Ada yang membuatkan saya tertawa dan ada juga yang menyesakkan dada.

Saya ingin memberikan dua contoh. Jemputlah baca komennya dan jawapan saya.


Contoh 1.



Pengomen di atas menyangka saya betul-betul seorang tukang jahit topi. Dia minta saya hubungi dia yang menurutnya akan membuka bisnis membuat topi dan inginkan pertolongan saya.

 Contoh 2.



Sungguh berkobar-kobar nampaknya penulis ini memberikan komennya. Pada mulanya saya bercadang nak buat entri khas untuk menjawabnya tapi selepas fikir 2,3,4 kali, saya rasa malas kerana saya yakin apa juga yang akan saya tulis nanti, pasti tidak akan mengubah pendirian dia.





17 comments:

  1. Selamat hari raya Pakngah.
    Wahh kan... berkobar2 orang tu ceramah politik tetiba hehehehe. Good for him la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apalah .. cumanya bahasa yg digunakan Pak Ngah rasa agak kasar sedikit.

      Delete
  2. Selamat hari raya Pak Ngah.

    Saya rasa Pak Ngah dah jawab komen anak muda ni tahun lepas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya kembali.
      Ye ke dah jawab .. Pak Ngah pun dah tak ingat. Teruk betul tahap kelupaan ni.

      Delete
    2. saya sudah semak .. memang betul saya dah jawab dan saya puas hati dengan jawapan saya itu. terima kasih kerana mengingatkan saya.

      Delete
  3. Salam Syawal PakNgah :D
    Komen2 yang macam tu, elok PakNgah anggap depa tu spesis spam saja ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali. Orang dah sudi komen tu, raikan jugalah.

      Delete
  4. luahan hati dia tu.. tak ada tempat dia nak luah tu. dah lama pendam.

    ReplyDelete
  5. kalau dah obses politik kepartian ni uncle, mmg sukar nak di ajak berbincang secara ilmiah...tak kiralah apa parti sekalipun..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju .. mereka dari kelompok ini miliki 'one track mind'

      Delete
  6. Pak Ngah itulah caranya anak2 muda zaman sekarang meluah rasa hati tetapi malangnya mereka menulis tanpa berfikir dengan siapa mereka berkomunikasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebebasan yg baru mereka perolehi sejak ada fb, twitter, blog dsb menyebabkan sebhg daripada mereka lupa diri.

      Delete
  7. Salam uncle.. Selamat hari raya. Ampun maaf dipinta andai ada bahasa saya yg mengguris hati uncle selama kenal di alam maya ni

    Macam2 komen yg ditinggalkan kan uncle. Apa pun kadang2 tak perlu kita ambik pusing sangat. Mau pening nak melayan komen yg pelik2 kadang- kadang tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali. SHRAF MZB juga dari uncle. Komen2 tu kengkadang mengganggu juga ketenangan fikiran buat seketika.

      Delete
  8. Betul tu pak.. Bab komen no. 2 tu. biarkan sajalah.. Dari seni bahasanya, dia menulis dengan emosi yang tak stabil..

    Apa-apapun, untuk kebaikkan bersama..

    THINK BEFORE YOU WRITE
    THINK BEFORE YOU ACT
    THINK BEFORE YOU SPEAK
    THINK BEFORE YOU ...........

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.