Tuesday, December 29, 2009

TAK COLOK MATA ...!


(Berita Hairan Harian - 3 Disember 2009)


Saya setuju sangat dengan pandangan Datuk Seri Dr. Rais Yatim tu, bahawa rancangan Sehati Berdansa memang tak 'colok' mata. Takkanlah pendapat seorang Menteri yang bergelar Datuk Seri dan ada Dr. pula, boleh silap kan!

Dan kalaulah rancangan tu benar-benar 'colok' mata, tentulah mata dia orang dah merah-merah kena colok kan ! kan ! kan ?


perhatian: saya tak bermaksud untuk memberi pandangan atau penilaian kepada rancangan tersebut, samada baik atau buruk, berfaedah atau tidak, dapat membina jati diri atau tidak ... cuma saya nak usik tentang masalah editorial akhbar ini yang sering membuat saya tersonyum!

22 comments:

  1. hahaah..kali nie saya setuju dengan tuan.mmg rancangan ini tak jolok mata..mata saya pun tak pernah tersembul tgk rancangan nie coz sy mmg tak pnh tgk rancangan yg tak berfaedah langsung nie a.k.a tak bermanfaat walau sy pelanggan astro..tq tuan..

    ReplyDelete
  2. Salam Mr Al-Lavendari:):)

    Masih memikir (+ terkedu..hehe)
    baca statement tu..
    "tak COLOK mata"??!!..erkkk!..
    1st time jumpa penggunaan perkataan tu..!
    Pasal program tv tuu...aduhaiii
    No komen!..

    ReplyDelete
  3. iyola tu jang oiii... kalau dicolok ei mato tu, mau buto dibuek ei.. :)

    ReplyDelete
  4. kecelaruan bahasa

    tapi biasenye Datuk Rais Yatim berkata²...ayat & tatabahasa sgt diambil berat....

    ini bukan ayat dr Datuk tu...ni mesti Berita Hairan punye ayat...kan???

    Colok??? cam cino nk somayang yo....

    kalo mencolok...betullah...

    ReplyDelete
  5. kena tanya saudara awang sariyan dari DBP . (dulu DBP sekarang tak tau le ada kat mana)

    ReplyDelete
  6. hakhakhak...

    colok bagi org tganu = mancis
    ekekkeek

    sekali silap ok la, tapi kalo selalu wat silap?
    mana pergi editor?
    kenalah edit ejaan gak, huhuhu

    ReplyDelete
  7. Colok! Colok! Colok!

    (Nyanyi ikut stail lagu iklan P1Wimax!)

    ReplyDelete
  8. sahromnasrudin
    t.k kerana setuju dgn saya. dan tahniah jadi orang pertama komen.

    pn kartini
    alaikumsalam pn. tak ada komen tak pe. tak ada komen tu adalah satu pernyataan yang bawa seribu makna.

    kakcikseroja
    kakcik orang nogori gak ke?

    mamarempit
    saya cadang tukar nama surat khabar tu kepada berita hairan

    abu muaz
    malas nak tanya !

    bluecity
    banyak lagi silapnya ... nanti dari masa ke semasa saya tunjukkan.

    naizaf
    nyanyi sorang2 tak sedap lah!

    ReplyDelete
  9. Terima kasih

    Semangat pendekar yg tuan perkatakan...

    hihi ...kita kawan sampai ke bila bila .....

    ReplyDelete
  10. Aku pencinta wanita ....

    suka tengok wanita berpengalaman menari ....

    Mata sikit sakit pasal tak lepas pandang .....

    ReplyDelete
  11. hehe.. byk dia punya colok..
    jarang tgk program tu

    ReplyDelete
  12. Colok mata..awas anda bakal rabun ayam jika selalu menonton peristiwa2 yang menColoK mata..

    ReplyDelete
  13. salam tuan...

    Nampaknya tuan mengambil sikap berhati-hati dengan tidak memberikan sebarang penilaian dan ulasan . (terhadap akhbar)

    apapun... sebenarnya buka mata peserta yg merah kena colok . Tapi mata penonton (terutama lelaki) yang merah tercucuk colok !!

    ngeh3x

    ReplyDelete
  14. insan biasa
    kecik tapak tangan ...nyiru saya tadahkan.

    Diarihatiku
    kalau setuju, apa kita nak buat?

    maiyah
    saya kekadang tertengok gak ... anak2 suka tengok. astro ada satu je.

    relevan
    nasib baik rabun !

    linda
    what can i say ?

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum, Colok hok semayang cina tu kee al-kalau kena asapnya memang pedih mata...

    ReplyDelete
  16. Salam ziarah,
    Koi memang tak follow rancangan ni...

    ReplyDelete
  17. webmaster
    t,kasih kerana ziarah buat kali pertama. x follow x rugi apa2.

    ReplyDelete
  18. muahhahahahahhaha x colok mata?? ada ker ayat ni?? kahkahkah mmg BERITA HAIRAN SUNGGUH!


    >>_______<<


    HAPPY NEW YEAR

    ReplyDelete
  19. frodo
    ke mana awak menghilang ... atau tak menghilang tapi tak melawat blog ini.

    selamat tahun baru juga dari saya.

    ReplyDelete
  20. tercolok mata saya cengok berita ni. hahahhaa

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.