Thursday, July 18, 2013

SONYUM SOKOJAP 60 : SAPA ?



 Gambar hiasan hasil carian Google.


Malam tadi tidak seperti biasa, saya sampai rumah lebih dahulu dari Makngahnya selepas sembahyang Tarawikh di surau. Tak lama kemudian Makngahnya sampai kerana kami pergi asing-asing. Dia pergi lebih awal bawa kereta dan saya pergi lewat sikit, naik motor. Dia pergi awal  sebab nak dapatkan tempat di dalam surau. Kalau lewat sikit, terpaksalah duduk luar. 

Saya pulak suka duduk di luar kerana dalam surau aikonnya sejuk sangat. Lagipun lebih macho mudah untuk saya pergi ke 'sungai'  kalau air sembahyang saya terbatal. Sesampai di rumah, saya pun bertanya kat dia ..

Saya: Kenapa lambat malam ni ?

Makngahnya: Sapa ..

Saya: Awaklah !

Mendengar kata-kata saya itu dia pun tertawa. Katanya dia cakap omputih  - supper.



11 comments:

  1. Sapa vs supper? Hahahaha

    Makngah ni memang kelakar orangnya. Kalah Pakngah!

    ReplyDelete
  2. hehehee.....
    moreh jadi supper trs dialih bahasa jadi sapa....

    Terer makngah!

    ReplyDelete
  3. Aih Pakcik? Dah tak biasa speaking dgn Mak Ngah ke? Hihihihi!

    ReplyDelete
  4. Hahhaaa..sesekali Pak Ngah terkena apa salahnya asyik2 kenakan orang ja.

    ReplyDelete
  5. Sebutan sama, ejaan dan makna tak sama...hahaha.

    ReplyDelete
  6. :D Bila dimelayukan.. jadi lain. Hehe

    ReplyDelete
  7. Saya baru lepas bersapa dgn anak2. ..:)

    ReplyDelete
  8. Saya baru lepas bersapa dgn anak2. ..:)

    ReplyDelete
  9. Saya baru lepas bersapa dgn anak2. ..:)

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.