Wednesday, July 10, 2013

WW # 79: TANAM CIKU HARI NI, MOGA-MOGA RAYA NANTI BOLEH MAKAN.


18 comments:

  1. Assalamu'alaikum Pak Ngah.. :)

    Bertanam pandan di jalan merah,
    Lebat kuini sibuah markisa,
    Buah delima tiada berbela;
    Salam Ramadhan bulan maghfirah,
    Selamat menjalani 'ibadah puasa,
    Ibadah maksima ganda pahala.... :)

    Den pantun buleh ko... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaikumsalam.

      selamat berpuasa dan juga bertarawikh hingga ke akhirnya.

      * pantun memang minat saya. silakan.

      Delete
  2. Tanam ciku boleh berbuah dalam sebulan? Hebat tuh Pak Ngah? Benih apa agaknya ler tu.

    Nanti jangan lupa ajak saya sekali. Saya snaghgup jadi tukang kupas kulit. hehe

    Selamat menyambut Ramadan Pak Ngah dan Makngah sekeluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa juga kepada awak sekeluarga.

      Pak Ngah dapat rasakan awak seolah-olah tak dapat tengok gambar pokok ciku yang sarat dengan buahnya.

      Delete
  3. Pak Ngah tu tak acilah. Beli pokok dah siap berbuah tentu-tentulah beraya makan ciku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tanam dari kecik, takut tak sempat nak makan. yang ini pun belum tentu.

      Delete
  4. memang ada peluang nak makan masa raya ni

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. takut tak sempat raya dah solosai .. hehe.

      Delete
  5. salam....dapatlah kita menumpang rasanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam. kalau kena masa dan ketikanya mungkin berpeluang merasa.

      Delete
  6. Bestnya. Favorite saya ni pak ngah. Ciku tu nampak besar erk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ia pun salah satu fevret pakngah .. memang besar berbanding ciku kampung yang macam telur ayam tu.

      Delete
  7. saya pun suka makan ciku. bestnyaaa

    ReplyDelete
  8. BERBUDI PADA TANAH, KELAK PASTI MENUAI HASILNYA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berbudi pada orang pun begitu juga ..

      Delete
  9. Salam Ramadhan Al Mubarak Bang.

    wah boleh beraya makan cikgu lah tahun ni bang....Insyaalah ado joki meraso tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      insya-Allah .. lama awak tak singgah sini. terima kasih kerana masih ingatkan saya dan blog ini.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.