Wednesday, February 12, 2014

WW # 103: KALAULAH TIANG TU DI DEPAN RUMAH YB ..


27 comments:

  1. kalau tengok pada wajah Sandra tu, mmg stress betul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa yang stress kalau dah cenggini keadaannya ..

      Delete
  2. Tampal tajuk entry ni kat tiang tu...tulis besar2....hehehehee

    ReplyDelete
  3. Developer tak buat kerja betul2 tu, boleh buat laporan utk dapatkan pampasan atau ubah tiang.

    Jemput Karam Singh Walia utk buat liputan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karam Singh pun nampaknya dah karam sekarang .. lama tak muncul.

      Delete
  4. Astaghfirullahal'aziimm...
    Macam mana dia nak masukkan kereta dia?

    Buat malu org Johor ajelah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan orang Johor je .. semua orang Malaysia pun malu.

      Delete
  5. Saya rasa pintu gate rumah tu dah renovate kot...melebar sampai tiang letrik yang asalnya tak kena pintu gate terus "nampak" macam sengaja dipacak di situ. Apa komen TNB ye? Walau apapun, nak pacak tiang lampu TNB kenalah ambil kira future development, mana tahu tuan rumah nak renovate pintu gate...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa-apa pun kalau tiang tu depan rumah YB apalagi MB, saya rasa tak timbul soalan rumah tu dah renovate ke tidak ..

      Delete
  6. TNB ni pun... kalau nak pacak tiang biaq la kat penyambung 2 rumah..

    Memang la kawasan lowcost tapi bila orang ada rezeki lebih, buat extention dah jadi masalah lagu ni..

    Pak sedara makchaq rumah macam ni.. tiang pun makan rumah dia, memang rumah asai tak berpagaq dan tak berturap untuk parking kereta, ada dlm 15 kaki dari jalan, tapi bila ada rezeki nak extent tak boleh ke depan.. ke belakang ja la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah nasib golongan marhaen .. sabar je lah.

      Delete
  7. siapa y x ukur betul2 ni? cuba bawak bincang elok2 sebelum mula projek y ada impak macam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. benda ini dah berlaku .. takkan nak alihkan benda tu susah sangat. tak sampai sehari pun kerjanya.

      Delete
  8. Replies
    1. tak giler ,.. cuma tak guna komensen jer !

      Delete
  9. Developer kena ada tanggungjawab, kontraktor TNB pun kena ada tanggungjawab dan tuan rumah sendiri kena faham tanggungjawab. Mungkin boleh panjangkan ke pihak TNB tengok apa depa nak kata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut ceritanya depa dah bawak perkara ini ke TNB berkali-kali dan TNB minta RM1,000 kalau nak alihkan tiang tu ..

      Delete
  10. Stress jer muka tuan rumah tu. Kalau rumah YB ni dah kecoh 1 Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau rumah MB kecoh satu dunia ..

      Delete
    2. Kalau rumah PM?

      Atau istana Sultan atau Istana Negara?

      Kecohnya sampai mana pula...? Hohoho...

      Delete
  11. Macam2 hal.. P. Ramlee ada kata dalam filemnya, itu taik kasi cucilah, habis cerita.. TNB pula kenalah alihkan tiang tu.. Senang saje ceritanya.. Kalau ye pun ade prosedur, prosedur buat kemudianpon takpe, kepentingan awam perlu didahulukan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju .. prosedur bukan bermaksud untuk menyusahkan atau menganiaya rakyat .. dan kalau perlu dikaji semula, silalah kaji.

      Delete
  12. Saya akan cadangkan agar Sandra bertanding sebagai Ahli Parlimen dan akan berkempen untuk beliau. Hohoho... (Tapi saya takkan buat kot...)

    Bila Sandra dah menjadi Ahli Parlimen, masa itu, tajuk entry ni sudah tidak sesuai dinamakan "Kalaulah Tiang Tu Di Depan Rumah YB...", patut dibuang "Kalau."

    ReplyDelete
  13. Bila Sandra jadi MP nanti, janganlah lupa peristiwa ini ..

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.