Thursday, April 8, 2010

KAKNGAH BERTUNANG !

Pada hari Sabtu 3hb April lepas, Kakngah (panggilan kepada anak kedua saya) bertunang. Buat kenduri kecik dengan mengajak saudara mara terdekat dan kawan2 kakngah sahaja. Nak buat majlis pertunangan pada 12 hb April sempena tarikh lahirnya, tak sesuai sebab hari tu hari bekerja. Lagi pun dia bekerja di Singapura.

Mula-mula saya ingatkan dia nak buat entri. Takkan saya pulak nak buat sebab bukan saya yang bertunang. Tapi rupanya dia pun tak buat. Saya pun draf dan cadang nak pos hari ni. Malam tadi rupanya dia buat satu entri dalam blog dia. Saya tak sempat semak. Semalam tidur awal sebab demam nak dapat menantu. Jadi alang-alang dah di draf, saya publishkan disini.


Gambar 1: Selepas selesai "make over" .

video

Video 1. Acara menyarung cincin. Video guna henfon blackcurry saya.


Gambar 2 : Ayah dia pun nak enter frame gak !


Gambar 3: Sebahagian Kawan Perempuan Kakngah


Gambar 4: Sebahagian Kawan Lelaki Kakngah.


Gambar 5: Macam-macam perangai .. ( ikut siapa ntah !)
.
.

81 comments:

  1. Tahniah kerana bakal dapat menantu :D

    ReplyDelete
  2. Tahniah Kak Ngah !

    Cantik dan manissss...

    ReplyDelete
  3. anif®

    t.kasih. doakan saya panjang umur semoga dapat menerima menantu nanti !

    ReplyDelete
  4. tahniah, tuan haji..cantik anak tuan haji..mesti ikut rupa mak haji kan..jangan luper jemput biler kenduri nnti erk..heheheh...:-)

    ReplyDelete
  5. Amboiii.. sampai berkhemah segala, tak kecik ler kendurinyerrr...

    Lawo nyer anak Bang HAMZAH. Ehh anak sulung dah kahwin ker? Dah ada cucu gamaknya Bang HAMZAH ni?

    Selamat bertunang, semoga jodoh dipertemukan dan selamat berbahagia buat Bang HAMZAH sekeluarga..

    Dah baik demam?

    ReplyDelete
  6. LiNda

    Tuhan tu maha adil .. ayah dia tak cantik di beri anak yang cantik !

    ReplyDelete
  7. sahromnasrudin

    memang ada dalam rancangan untuk menjemput rakan blogger bila kenduri nanti.

    tak ada langsung macam rupa saya ke ?

    ReplyDelete
  8. Azieazah

    Budak yang kecik sekali dalam "Si Pencuri Hati 2" tu cucu saya yang pertama.

    demam belum baik lagi, sekarang ini di bawah pengaruh ubat, antara sedar tak sedar ni !

    ReplyDelete
  9. salam uncle,

    tahniah untuk kak ngah.... bertunang di ulangtahun kelahiran saya...hehehe

    moga uncle dapat menantu yang baik dan menyenangkan hati....

    ReplyDelete
  10. thankss ayah utk entry special ni.. hehe

    takle nak komen panjang.. ni pon curi2 jek..

    thanks 4 everything..

    luv u lahh..

    ReplyDelete
  11. Ain

    Selamat ulat tahun kelahiran untuk kesekian kalinya.. semoga sentiasa berada di bawah lindungan dan rahmatNya.

    ReplyDelete
  12. kakngah

    tak ada hal .. cuma jangan curi2 tak sembahyang pulak !

    ReplyDelete
  13. tahniah tahniah...

    keje kat kota singa?
    wah..singgah2 la kat umah saya di kulai ni kalau ke kota singa guna jalan darat.. :)

    boleh gi pekena nasi lemak wak kentut yg glemer gitu..

    ReplyDelete
  14. hee, paknya lebih dah sabo bermenantu sampai demam rupanya

    apa pon moga cepat sampai jodoh dan bahagia membawa ke syurga untuk si pinggitan berdarah manis tu

    ReplyDelete
  15. tahniah beribu-ribu tahniah dari kami berdua...dan selamat bakal menerima menantu...

    ReplyDelete
  16. Naik lagi satu pangkat..pakngah..!
    tahniah..moga dipermudahkan dan dipercepatkanNya..

    ReplyDelete
  17. Tahniah!

    tertiba saya terpikir time anak saya pula nnt.macamana lah nnt yer.huhu..

    ReplyDelete
  18. Tahniah!
    Cantiknya bakal pengantin. Semoga yang dirancang berjalan dengan lancar, dirahmati, diberkati dan bahagia selalu dalam keredhaanNYA. Amin..

    p/s: awak demam? jgn lupa makan ubat ok..(pssst...pegilah mancing konfem sembuh hehehe...refering komen awak aritu hee..)

    ReplyDelete
  19. Wahh seronok dan sejuk jer hati baca komen si AYAH buat anak yang menggunakan nick ReeNDu itu...

    ReplyDelete
  20. Hihier

    Terima kasih terima kasih. betul ke nama nasi lemak wak kentut tu .. hilang selera !

    Insyaallah kalau saya melalui Kulai, saya roger awak !

    ReplyDelete
  21. cemomoi

    demam ni kalau nak kebah cepat, kena pergi mancing ni !

    ReplyDelete
  22. Alimaz

    terima kasih atas ucapan tahniah dari awak berdua !

    ReplyDelete
  23. LanaBulu

    Terima kasih atas ucapan dan doa awak itu !

    ReplyDelete
  24. Mr PenyuBiru

    Terima kasih. Jangan risau, pasti adik beradik dan sedara mara akan datang membantu !

    ReplyDelete
  25. Finaz

    Terima kasih atas ucapan dan doa awak itu. Moga2 segala-galanya akan di permudahkan.

    p/s: nak gi mancing macam mana, topi berlambak2 nak kena jahit ni.

    ReplyDelete
  26. azieazah 2

    wahhh ... awak ada bakat jadi detektif ! t.kasih.

    ReplyDelete
  27. Mabrouk...mabrouk....
    Semoga berkekalan jodohnya

    ReplyDelete
  28. tahniah pakcik..

    ooo ni yang sempat jumpa masa CP nak balik dari rumah pakcik aritu kan kan kan..

    ReplyDelete
  29. xiiinam

    terima kasih bebanyak .. begitulah harapan ibu dan bapa !

    ReplyDelete
  30. che'pit

    terima kasih. ya .. itulah budaknya, tak syak lagi !

    ReplyDelete
  31. Tahniah abg Hamzah.. bakal menerima menantu yer..

    ReplyDelete
  32. Salam Tun Hamzah,
    tahniah kerana dapat bakal menantu. Nanti kalau kenduri kawin jgn lupa jemput, hehehe. Manis kak ngah macam mak ngahnya juga

    ReplyDelete
  33. comel anak dara abang hamzah..anyway tahniah kerana bakal dapat menantu baru ;-)

    ReplyDelete
  34. tahniah pakcik..manis kak ngah.. :)

    ReplyDelete
  35. amboi! mak kak ngah pun boleh tahan yu!!

    tahniah kakngah!

    ReplyDelete
  36. Selamat mendapat menantu. Anak ke2? Yang sulung sudah belum?

    ReplyDelete
  37. tahniah..tak lama lagi ada kenduri terima menantu..

    ReplyDelete
  38. relevan

    t.kasih atas ucapan awak .. nampaknya begitulah putaran hidup !

    ReplyDelete
  39. cik amy sensei

    t.kasih atas ucapan dan ingatan kapada blog ini.

    ReplyDelete
  40. aidah

    t.kasih atas ucapan. insyaallah akan di jemput tapi jangan tak datang pulak.

    ReplyDelete
  41. chik na

    terima kasih atas ucapan dan puji2an awak

    ReplyDelete
  42. sharamli

    ucapan tahniah pakcik terima .. tapi awak tu bila pulak ?

    ReplyDelete
  43. ooo...tak mengajak yo, bukan nyo jauh na lavender heights tu...

    Bilo langsung eh bang? Kenduri kawin sok jgn lupo ambik kumpulan kompang taman saya yo..

    ReplyDelete
  44. sl tEDI

    semua orang asyik puji anak dan emaknya sahaja ! tak apalah ..

    ReplyDelete
  45. maiyah

    t.kasih kerana turut memberi ucapan.

    ReplyDelete
  46. Kamariah

    anak sulung dah sudah. dalam gambar si pencuri hati 2 tu, yang kecik sekali tu cucu sayalah.

    ReplyDelete
  47. kak erna

    terima kasih atas ucapan. lama tak lama pun, tahun depan jugalah rasanya.

    ReplyDelete
  48. tahniah....
    betulah tu, nak dapat gelaran 'datuk'

    ReplyDelete
  49. annie

    memang tak ajak orang. jiran pun tak ajak. kalau ajak sorang kena ajak semuanya. kawin nanti saya ajak tapi jangan tak datang pulak. pasal kompang tu, tengok dulu sebab kat sini pun dah ada kumpulan kompang.

    ReplyDelete
  50. sayangsayangibu

    anak sulung saya sudah pun berkahwin dan gambar cucu pertama saya ada dalam gambar si pencuri hati 2 tu. Ingat dialog ini:

    Petugas: "maaf saya tanya .. encik ni Dato' ke ?"

    Saya: "tidak .. atuk ada lah .. kenapa ? "

    Petugas: "kalau ada Dato' .. saya kena panggil lah"

    ReplyDelete
  51. Salam al-lavendari
    Syukur, majlis pertunangan anakanda itu berlangsung dgn baik. TAHNIAH setinggi-tingginya kerana bakal bermenantu lagi. Pastinya majlis akad nanti lebih meriah & semoga dilimpahi keberkatan oleh Allah SWT.

    ReplyDelete
  52. Abang Temuk

    Terima kasih banyak2 bang atas ucapan dan doa abang itu.

    Nampaknya sekali lagi saya jadi "wali" .. !

    Kenduri kahwinnya nanti saya cadang nak ajak semua bloggers yang mengikuti blog saya ini.

    ReplyDelete
  53. thankss 4 all the wishes n doa2 dr bloggers yg komen kat blog encek ayah..

    tak psl2 arini rating blog kakngah naik.. heheh

    anyway.. kpade bloggers2.. pasni jgn lupe puji ayah plak.. kecik ati dia..

    ReplyDelete
  54. Tahniah...saya tumpang gumbira...

    ReplyDelete
  55. salam,

    heeeeeeee ikut babah dia la kot
    ekekek..

    tahniah bakal jadi datuk A
    lalala

    ReplyDelete
  56. kakngah

    dapat chek dari en. nuff nanti, belanja charkuetiau matahari heights ok.

    ReplyDelete
  57. sha

    terima kasih atas ucapan awak tu.

    ReplyDelete
  58. blueCITY

    salam kembali. terima kasih atas ucapan.

    p/s: babah dia tak macam tu lah !

    ReplyDelete
  59. Mana gambar bakal menantu abg tu? Dapat org mana bang?

    ReplyDelete
  60. Kopipes:
    Takkan saya pulak nak buat sebab bukan saya yang bertunang.

    Ada niat nak tambah lagi ke bang? hehehe

    ReplyDelete
  61. tn haji, sy mohon tuan haji komen sedikit mengenai entri terbaru mybabah..tenkiu...

    ReplyDelete
  62. YB

    1. gambar menantu ada dalam blog anak saya.

    2. dia dapat orang Senawang.

    3. kalau awak berniat, awak buat lah dulu !

    ReplyDelete
  63. sahromnasrudin

    alamak .. ni kira dah off topik ni. Sebenarnya pada muka depan blog saya dalam ruangan "tentang diri" tu saya dah kata begini:

    "Menetap di Lavender Heights, Senawang, NS. Seorang warga emas yg gemar menulis perkara2 kecil yg kadang2 mungkin orang besar2 terlepas pandang .. tetapi tidak berapa selesa berbicara tentang politik kepartian"

    tapi tak apa, saya dah baca entri tu, dan saya dah pun beri komen.

    ReplyDelete
  64. Jom kita buat sama2 bang.

    psst - harap makngah tak baca komen yg ni hehehe

    ReplyDelete
  65. YB

    Surah As-Sajdah tak hafal lagi ni .. exam semakin dekat !

    ReplyDelete
  66. Ish ish ish.. lewat pulak IE nak ucap tahniah !!

    dapat besan org dekat jer ya.

    p/s : sy pun dh jenguk rumah tuan yg lagi satu tuu..

    ReplyDelete
  67. Cadang-cadang bila kendurinya....bakal menantu orang mana kali ni...Nanti menu kenduri kita bincang ya...ha...ha..ha...mesti boss ckp..orang pun tak cadang nak jemput dia...dah sibuk pasal menu...tapi takkan tak jemput kot!

    ReplyDelete
  68. ikan emas

    biar lambat asalkan sampai. t.kasih kerana sudi menengok2 rumah saya yang sebuah lagi tu.

    ReplyDelete
  69. CMS

    Q: Cadang-cadang bila kendurinya....?

    A: sebelum habis tahun depan.

    Q: bakal menantu orang mana kali ni ...?

    A: orang alor staq. atas tadi jawapan kepada YB tersilap taip.

    Q: Nanti menu kenduri kita bincang ya...ha...ha..ha...mesti boss ckp..orang pun tak cadang nak jemput dia...dah sibuk pasal menu...tapi takkan tak jemput kot!

    A: aku lepuk budak ni karang !

    ReplyDelete
  70. tahniah en hamzah bakal dapat menantu.. cantik & manis k.ngah...

    happy family i like... ;d

    ReplyDelete
  71. hajarua

    terima kasih atas ucapan dan puji2an itu.

    ReplyDelete
  72. Kalau dapat menu macam kenduri akikah hari tu...kira ok dah...! Rasanya kita patut buat perubahan...sebelum kenduri kita tanya jemputan kita...menu apa yang awak suka...tentu jemputan semangat nak datang...ha..ha..

    ReplyDelete
  73. CMS

    awak buat jamuan baru-baru ni, tak tanya pun apa saya nak makan !

    ReplyDelete
  74. apa kena mengena ajakan saya dgn menghafal surah As-Sajdah. Abg takut mak ngah baca ya? hehehe

    Pagi tadi tak baca ke surah tu masa solat Subuh?

    ReplyDelete
  75. YB

    saya nak concentrate menghafal, tak nak ingat benda-benda lain (dulu).

    ReplyDelete
  76. Tahniah utk Tn Hj bakal dpt menantu...
    Cantik n manis la kak ngah tu.Mewarisi "kehensoman" ayah n kecantikkn ibu...

    ReplyDelete
  77. nza

    terima kasih atas ucapan dan tahniah itu. awaklah orang yang pertama memuji "kehensoman" saya. awak salah eja kot.. mungkin awak nak eja "kesiumanan" saya.

    ReplyDelete
  78. rupa kakngah ikut ayahnya. bagus bekerja luar negara menimba pengalaman. orang melayu panggil make over apa ya? buat terlebeh? maaf gurau, yang benar bakal pengantin berseri dan penampilan mudah ( simple )

    ReplyDelete
    Replies
    1. bakal pengantin tu dah tak lama lagi nak bersalin .. bakal cucu ke dua saya.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.