Tuesday, April 20, 2010

SONYUM SOKOJAP 13 - SIU MAN HILANG ...!


'Pulanglah nak' - Remaja masih bersekolah dipercayai dilarikan 2 teman lelaki Isnin lalu.



Persoalannya siapakah dia yang melarikan Siu Man itu ?



Tidak syak lagi bahawa budak Tak Siu Man lah
yang melarikannya ...!

52 comments:

  1. Hahaha.. lawak dipagi hari :D

    ReplyDelete
  2. siu man telah dengan rela hati mengikut budak tak siu man tu...

    kes gini memang banyak seabad ini, kenapa ye?
    sekarang anak anak macam tidak boleh ditegur
    marah sikit merajuk
    marah banyak lari dari rumah

    marah dan halang lagi >>>>>S.A.M.A.N
    habis camno?

    ReplyDelete
  3. salam,

    hehheheh..
    ingat kan siapa tadi tak siu man

    dunia makin karut lagi marut
    remaja dilari kan dan melarikan diri
    makin ramai,
    hanya kerana seorang yg bernama kekasih?

    ReplyDelete
  4. Setuju dengan kanda AL..

    andainya Siu Man dilarikan, si Tak Siu Man lah yang empunya kerja..

    ReplyDelete
  5. macam-macam la Remaja skang..siap 2 orang lagi tu teman lelaki yang melarikannya...Tak Siu Man?? Ops!!! rosak-rosak..harap remaja tu tak der apa-apa la

    ReplyDelete
  6. tn haji, skrg byk kejadian budak skola lari kan..ermmm..mcm2 hal la skrg nie..

    ReplyDelete
  7. Baru2 ni pun ada ibu bapa ngadu kat sekolah, nangis-nangis, anaknya dilarikan orang. Pada hal, sudah berkali-kali cikgu memberitahu ibu bapanya, yang setiap hari anaknya diambil oleh pemuda jongos bertindik telinga..

    Dia kata;
    "Luar sekolah punya hal, cegoo jangan masuk campur!Saya punya anak, saya sindri jaga juga!"

    ...anaknya bukan dilarikan, tapi melarikan diri..

    ReplyDelete
  8. Salam Tuan Hamzah,

    Zaman sekarang ni kalau anak dara hilang takde siapa2 yg larikan dia selalunya dia yg melarikan diri. Ntah lah apa nk jadi ngan remaja zaman sekarang ni, buat apa2 tak fikir masa depan langsung.

    ReplyDelete
  9. letak anak nama siuman...malulah anak tuh sampai suh boifren bawak lari (hehehe..kenyataan ini penuh dusta belaka)

    ReplyDelete
  10. salam uncle,

    dia dilarikan ke atau melarikan diri......

    banyak sungguh kes mcm ni sekarang nie......

    ReplyDelete
  11. In kes colek yang melarikan diri ke ni..sampai 2 orang pula tu..payah ni..

    ReplyDelete
  12. en Tak Siu Man tak ngaku dia larikan Siu Man kerana dakwaannya Siu Man budak yang masih siuman untuk lari sendiri tanpa perlu dilarikan

    ReplyDelete
  13. Budak tak siu man pun pandai larikan anak dara org?

    psst - dia mesti seorg lelaki sebab hujung mananya 'man'

    ReplyDelete
  14. Ermm... kes yang tertunggak . Tak kira bangsa dan agama .

    ReplyDelete
  15. salam perkenalan...jemput juga ke teratak amy ye...

    ReplyDelete
  16. hehehehe...
    nakal gak abg hamzah ni ye..
    sy rasa siu man yang kurang siuman...

    ReplyDelete
  17. hahahaha..hari ni hari lembab sy,bace 2 kali baru faham.. :P

    ReplyDelete
  18. 2 minggu lepas, budak darjah 6 lari ikut boyfriend 22 tahun.. apa nak jadi lah.. pastu kena rogol..

    ReplyDelete
  19. anif®

    semoga anda terhibur hendaknya !

    ReplyDelete
  20. sayangsayangibu

    memang pening kepala makayah memikirkannya. nasib baiklah anak2 saya tak sampai macam tu .. nakal sikit2 tu biasalah. ayah dia dulu pun "baik" juga.

    ReplyDelete
  21. blueCITY

    saya pun hairan, dia tiru siapa. cerita hindustan kot?

    ReplyDelete
  22. nza

    kita pun anak orang jugak - anak orang yang dah tua !

    ReplyDelete
  23. kakcikseroja

    kalau saya jumpa budak Tak Siu Man tu, teruk saya kerjakan !

    ReplyDelete
  24. Nor Emylin

    Saya percaya Nor Emylin tak gitu kan ? Berilah contoh yang baik pada adik2.

    ReplyDelete
  25. sahromnasrudin

    memang banyak yang lari .. tapi tak nak pulak lari betul2 sampai boleh masuk olimpik kan !

    ReplyDelete
  26. xiiinam

    tapi dalm kes ini, bukan melarikan diri, tetapi lari sama-sama.

    p/s: kesian cikgu sampai sakit2 !

    ReplyDelete
  27. aidah

    mereka masih pendek akal. susah betul jadi ibubapa sekarang ni. lembut sangat tak boleh, berkeras sangat pun tak boleh. pengaruh kawan2 lebih dominan dari ibubapa.

    ReplyDelete
  28. Ain

    Uncle percaya dia lari bersama-sama. agaknya dia tak betah duduk di rumah. dia segera ingin bebas.

    ReplyDelete
  29. Finaz

    pasal Siu Man lari mak bapa dia jadi tak siuman di buatnya. saya boleh merasakan kekecewaan ibubapa siu man itu.

    ReplyDelete
  30. relevan

    saya rasa istilah dilarikan tidak relevan disini ...

    ReplyDelete
  31. cemomoi

    pandai sunggguh tuan bermain kata-kata hinggakan orang yang siuman pun boleh jadi tak siuman mendengarnya. hehe

    ReplyDelete
  32. YB

    Memanglah yang melarikan itu budak lelaki keraan ada dinyatakan dalam laporan itu.

    ReplyDelete
  33. LiNda

    Tapi memang ada kes yang genuine anak gadis di larikan orang. tapi banyak juga gadis yang dilarikan atas kerelaan hingga sampai ke Lombok.

    ReplyDelete
  34. Amy Syaquena

    terima kasih kerana sudi bertandang kali pertama dan menjadi follower saya.

    ReplyDelete
  35. maiyah

    bagus .. awak gelakkan diri sendiri !

    ReplyDelete
  36. alvin

    dalam kes ini saya lebih cenderung untuk bersetuju dengan awak kerana pendapat awak itu di rasakan ada kesiumanannya.

    ReplyDelete
  37. Mimie

    baca banyak kali pun tak pe, bukan ada orang tahu pun !

    ReplyDelete
  38. Che'Pit

    memang salah budak lelaki 22 tahun tu kerana dia sepatutnya melindungi kanak2 bukannya mengambil kesempatan. lainlah kalau yang dilarikannya itu sebaya atau lebih tua dari dia.

    ReplyDelete
  39. Assalamaualikum,

    Siu Man lari ikut Tak Siu Man sebab dua2nya hilang siuman...betul gitu en Hamzah hehehe....

    ReplyDelete
  40. wakakakkakaka ...
    baca stmnt last tu
    giler terguling saya gelak pokcik!


    >>____<<

    ReplyDelete
  41. Lipislady

    Alaikumsalam. Kalau difikir2kan sangat gejala remaja perempuan lari mengikut kekasih ni, kita boleh kurang siuman di buatnya ..!

    ReplyDelete
  42. Frodo Baggins

    lagi teruk ... budak tu tak siu man, awak pulak giler terguling ! hehe

    ReplyDelete
  43. mungkin nama lelaki tuu. Ah Tak Siu Man.

    ReplyDelete
  44. sedih n pelik..
    bila remaja lebih percaya org luar yg baru dikenali lebih dari mak ayah dan keluarga sendiri
    bila merana, terseksa, malang menimpa, siapa yg mereka akan jemba?

    kenapa mereka masih tak sedar2..

    ReplyDelete
  45. blueCITY

    saya pun tak faham. kena cari pakar saikologi bagi menerangkan cara pemikiran anak2 gadis kita. saya baru baca akhbar Metro tentang 'jutawan Luban' - En. Elie ni, bukan Farninie isterinya sahaja terpedaya .. ibubapanya juga turut terpedaya ..

    bahkan yang lucunya bekas Timbalan Menteri Kesihatan juga turut terpedaya .. ini berkaitan projek MAKNA yang diusahakannya.

    ReplyDelete
  46. kahkahkah...
    good one!!
    salam kenal...
    :)

    ReplyDelete
  47. hahaha.. pagi2 lagi en hamzah dah wat hajar ketawa besar ngan n3 ni... kuang3x...

    ReplyDelete
  48. hajarus

    ketawa besar tak apa, jangan cakap besar !

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.