Saturday, August 22, 2015

APAKAH PERASAAN ANDA JIKA TETIBA PEMBACA SENYAP MEMBUAT KOMEN ?

Saya percaya semua blogger tentu berasa seronok kalau entrinya ramai orang tengok dan baca. Lagilah seronok kalau ada orang komen. Tapi langit tidak selalu cerah.

Kadang-kadang ada masanya entri kita yang tak ada seorang pun beri komen. Lalu kita tertanya-tanya ada orang baca ke tidak ?

Baru-baru ini tanpa diduga, saya menerima komen buat pertama kalinya dari dua orang pembaca blog saya yang mengaku menjadi silent reader. Mereka yang saya maksudkan ialah Puan Hasniah Ismail dan Indai Igat. 

Hati saya kembang bila mereka mengaku yang mereka adalah pembaca senyap blog saya selama ini. Maknanya selama ini walaupun entri saya tiada orang komen, tapi tetap ada pembaca setianya. Tak sesialah saya membuat entri dari masa ke semasa.


Menurut Hasniah, dia adalah silent reader tegar blog saya


 Kata Indai pula, sudah bertahun dia jadi silent reader.

Saya harus akui bahawa komen-komen  seperti yang diberi oleh Hasniah Ismail dan Indai Igat itu memberi suntikan modal semangat kepada saya untuk terus berblog. Terima kasih Hasniah dan Indai.

Di kesempatan ini saya ingin menyeru rakan-rakan blogger saya yang telah lama menyepi supaya aktif semula berblog. Satu entri dalam seminggu pun tak apa. 

Jangan sampai lupa password !

----------------------------------------

Sub-entri. Kisah Lobai Salleh Part 3.
 
Malam ni mood lobai Salleh tak berapa baik gara-gara ada orang ambil tempat fevret dia kat dalam surau. Orang yg biasa pergi surau tak berani sembahyang kat tepi tiang sebelah kiri depan sekali. Lobai Salleh suka tempat tu sebab dekat dengan pintu keluar ke khemah jamuan moreh. 

Asal usul cerita - sini.



 

14 comments:

  1. watak lobai salleh ada di mana2....

    ReplyDelete
  2. saya selalu juga datang menjengok tapi tak tinggalkan jejak hihi..kalau tak de yang komen tapi still kunjungan bertambah maka ada lah silent reader tu cuma pakngah je yang tak perasan ^_^,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. silent reader tu mmg ada .. pakngah pun selalu jadi silent reader kat blog orang .. tapi yg tegar dan bertahun jadi silent reader tu yg buat hati berbunga-bunga.

      Delete
  3. Saya pula pembaca tegar, tapi tak boleh komen.. Dulu le.. dulu punya cerita. Sekarang dah ada kotak komen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih banyak atas sokongan Fairus. saya sedar tu .. lepas ni saya tak tutup kotak komen dah.

      Delete
  4. Saat yang paling suka bila orang komen ;)

    ReplyDelete
  5. singgah sini.. pertama kali datang

    ReplyDelete
  6. baru ada peluang nak singgah singgah

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.