Saturday, August 29, 2015

SELEPAS LEBIH 3 TAHUN BARULAH SAYA TERIMA LAGU DARI ZANA.

Setelah lebih 3 tahun, barulah sampai lagu yang ditujukan kepada saya oleh Zana pemilik blog Sekadar Coretan Buat Kenangan. Walaupun beliau sudah tidak aktif lagi berblog, namun saya rasa berhutang kalau tidak membuat entri ini sebagai tanda penghargaan kepada beliau. Tak apalah kalau dia tak baca entri ini, hati saya puas.

Saya menjumpai entri "Bila Dengar Lagu Ini" dari blog milik Zana secara tidak sengaja. Terima kasih banyak-banyak. Kenapa tak beritahu awak ada tujukan lagu kepada Pak Ngah ? Sedap lagu itu dan liriknya penuh makna. Terima kasih.



Di petik dari entrinya di sini bertarikh Jumaat 18/5/2012. Kalau nak dengar lagu yang dihantarnya, bolehlah klik link tersebut.

--------------------------------------

Sub-entri: Kisah Lobai Salleh - Part 4.

Malam ni lobai Salleh tak sembahyang Tarawih kat surau sebab cucu dia umur 5 tahun yang duduk KL ada balik. Dia tak sampai hati nak tinggalkan cucu dia kat rumah dengan emak dan abahnya.




9 comments:

  1. Replies
    1. terima kasih kerana sudi singgah.
      saya pun telah membalas jemputan.

      Delete
  2. Assalamualaikum Pak Ngah... wah lagu retro ni. Semua lagu julie remie ni best. Saya suka lagu J.Mizan. A. Razak, Rina Rahman. Lagu lama-lama ni walau dengar berulang-kali pun alahaiiiii rasa lunak je perasaan melayan irama dan senikatanya yang indah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaikumsalam. kalau minat lagu lama, silalah join grup Kelab Peminat Lagu Lama kat fesbuk yg pakngah tubuhkan.

      Delete
  3. Wahh.. lama betul lagu tu dah ditujukan pada Pak Ngah kan.. tapi dengan izin Allah, sampai juga akhirnya.. alhamdulillah..

    ReplyDelete
  4. Assalam Pak Ngah. Saya pun baru jumpa entri Pak Ngah ni. Terimakasih banyak-banyak. Terharu sangat. Lagu ni memang bes tambah kalau kita ada sesuatu masa lagu tengah popular. BEtul kan Pak Ngah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaikumsalam. Pak Ngah gembira kerana awak juga berjumpa entri Pak Ngah ini. Betul. Memang lirik lagu menggamit memori Pak Ngah semasa muda2 sebelum berkahwin dulu. Terima kasih.

      Cuma Pak Ngah musykil sikit. Zana ni lelaki ke perempuan ? Maaf jika pertanyaan ini tidak sopan.

      Delete
    2. Hahahaha.. perempuan laa Pak Ngah. Othman tu nama arwah abah.

      Delete
    3. ohh .. nama macam American style. betullah seperti jangkaan awal.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.