Monday, March 29, 2010

CUBA CARI PERBEZAAN - 1

Gambar 1

Gambar 2


Siapa pandai cari perbezaan di antara Gambar 1 dengan Gambar 2 ?


59 comments:

  1. pakai tudung n tak pakai tudung. itu je! haha

    ReplyDelete
  2. banyak beza
    1. warna baju
    2. gambar 1 tutup kepala, gambar 2 tutup kepala dan surban dah takde
    3.Gambar 1 duduk rapat rapat berbeza dgn gmbar 2.,
    tapi mana satu dulu , gambar 1 atau gambar 2/

    ReplyDelete
  3. itu yang sya berbual bersama enpakwe, tujuan akad nikah di Tanah suci Mekkah untuk keberkatan , tp bila balik kenapa tidak teruskan usaha untuk memberkati hidup, sekurang2 memperbaiki peribadi, menjadi lebih baik dari sebelum
    apo nak dikato,
    kubur asing asing..... :(

    ReplyDelete
  4. 1. PakNgah baca juga majalah tu yer?

    2. PakNgah macam jeles jer...teringin jg ke nak 'duduk' mcm tu?

    3......dah namanya selebriti ,pelakon hebat..,mesti nak buat gempak punyer ! sian khalayak dah tertipu!

    dailog hari ini -
    " baru sekarang saya merasai nikmat bercinta" !!!

    dailog 2 bulan lagi...???

    ReplyDelete
  5. Salam...

    Ilah tujuan ke sana pun untuk bernikah aje... yang lain2 blm pasti dia buat....kalau bab nikah kawin nak ikut islam bab lain macam islam nie lekeh la pulak ....ha...salam ukhuwah

    ReplyDelete
  6. Terlalu celupar sekiranya teman mengatakan mengapa harus bersikap 'hipokrit'...????
    Inilah yg dinamakan 'penghinaan'..
    Nak hina sapa?
    Pi sana tutup..dok tang lain buka habih..
    kalau boleh nak telanjang terus...
    Awat..? bangga sangat kaaa..?
    Dok biarkan bini berpakaian tapi telanjang tu..?
    Pompuan ni ibarat permata yg indah...
    disimpan dan dijaga dgn baik ..keistimewaan dan kecantikan yg special tu adalah utk tatapan suami sahaja..?
    orang pompuan kalau sayang ke laki mesti menjaga auratnya..bukan sekadar menjaga makan minum sahaja..sudah siap maksud sayang..
    hiiisss..kalau nak ikut beletiaq ni..maunya pakngah rejek lak nanti nihh..
    oklah ..kalau ada bahasa terlanjur tu maaf je lah pakngah ye..
    saje je nak lepas geram..hee

    ReplyDelete
  7. Kenapa dicemar permulaan yang baik? :(

    ReplyDelete
  8. Selamat pengantin baru lah.. biasa lah terjadi dalam era digital begini..gambar atas untuk mengambil keberkatan perkahwinan..gambar bawah mengambil keberkatan adat..sama sama berkat..

    Jika difikir secara mendalam terlalu banyak perbezaan dalam gambar ini..kalau kawan ulas lebih lagi mau ada yang bakal menitis air mata kat sini..takut banjir pula blog abang Hamzah ini..

    ReplyDelete
  9. maaf tuan saya tak nampak apa-apa perbezaan pun....mungkin mata nii dah rabun maklumlah usia pun sudah meningkat.

    ReplyDelete
  10. ini peraduan cari benda tersembunyi ke bang? Apa yg tersembunyi dlm gambar no 1 dah terselah dlm gambar no 2.

    ReplyDelete
  11. Selamat Pengantin Baru Umie Aida... cantiknyaa...

    cari perbezaan? kalo cari jumpalah apa yg beza tu, kalo x cari xjumpa.. dan saya, saya tak cari so saya tak jumpa...

    p/s: cunnya Umie kena dgn nama gelaran Cik Ummphh! hehe...

    ReplyDelete
  12. sekali gambar tak boleh dibesarkan daaaaa

    ReplyDelete
  13. byk perbezaan pic tu...
    AL, tak kena saman ke buat n3 camni..takut ada peminat dia repot nti. huhu..

    ReplyDelete
  14. gambar pertama nikah kat Mekah, terrrrpaksa tutup aurat, gambar kedua, di Malaysia, ada aku kisah???

    ReplyDelete
  15. hmm satu kat surat khabar, satu kat majalah..

    tp plg obvius, tudung ler

    ReplyDelete
  16. yang pastinya tudung dah melayang, itu yang jelas kelihatan di mata saya.

    ReplyDelete
  17. Yang mana satu lakonan tu....?

    ReplyDelete
  18. rasanya tak perlu tulis perbezaan..semua dah maklumkan...sayang sungguh..

    ReplyDelete
  19. perbezaannya jelas...NAWAITU

    ReplyDelete
  20. tijah

    apa dia yg tak ada sayap tapi boleh terbang ? barangkali itu soalan yang sesuai !

    ReplyDelete
  21. endiem

    gambar 1 lah dulu dari gambar 2 !

    ReplyDelete
  22. sayangsayangibu

    entah2 sebelah menyebelah nanti !

    ReplyDelete
  23. ikan emas

    1. tak baca .. saya scan dari s/khabar

    2. kejelesan sudah tiada lagi

    3. "hingga sekarang saya belum menikmati apam johol"

    ReplyDelete
  24. atie

    t.kasih atas kunjungan kali pertama dan menjadi follower blog ini.

    ReplyDelete
  25. LanaBulu

    saya tak nak sambung 'beletiaq'.. harap2 geram awak sudah surut sekarang !

    ReplyDelete
  26. kakcikseroja

    soalan kakcik tu perlu di ambil perhatian oleh semua !

    ReplyDelete
  27. relevan

    blog ni susah nak banjir sebab dia terletak di atas bukit Lavender Heights !

    ReplyDelete
  28. abu muaz

    awak tetap dengan stail awak bila memberi komen ! jom kita pergi Permata Hijrah ..

    ReplyDelete
  29. Finaz

    penutup nanti saya beritahu apa perbezaannya.

    ReplyDelete
  30. mentibang laut

    tak kan nak kena saman kot .. saya cuma suruh cari perbezaan sahaja !

    ReplyDelete
  31. annie

    saya pun tak kisah .. lantak ko lah !

    ReplyDelete
  32. Che'Pit

    Banyak lagi perbezaannya !

    ReplyDelete
  33. hamsini

    kalau pinggan mangkuk terbang melayang lagi haru !

    ReplyDelete
  34. xiiinam

    ehh .. dia tanya kita pulak !

    ReplyDelete
  35. aida ali

    betul lah tu .. tapi kat mana ?

    ReplyDelete
  36. Erna

    harap2 apa yang awak nampak tu samalah dengan orang lain !

    ReplyDelete
  37. sha

    lama betul rasanya awak tak masuk sini .. saya pun rasa bersalah sebab lama tak masuk sana .. t.kasih kerana singgah !

    ReplyDelete
  38. Gambar 1 manis dan ayu gitu..
    Gambar 2 nampak leher dan urat..hehe

    ReplyDelete
  39. Jap eh...

    saya kena kecikkan mata...
    besorkan mata...

    dah sah !

    memang sah !

    Jawapan saya , sama dengan tuan ..

    ReplyDelete
  40. Nida

    Power betul mata awak, sampai boleh nampak urat .. macam mesin x ray lah pulak !

    ReplyDelete
  41. LiNda

    tak sangka jawapan kita sama ya !

    ReplyDelete
  42. pembaca budiman

    semua memandang gambar yang sama. diharap kita sama-sama dapat melihat benda yang sama. mungkin semua pandangan itu boleh tersimpul dalam komen dari LanaBulu.

    kepada saya, dalam Gambar 1 kedua2 pengantin tersenyum sampai nampak gigi masing2 tapi dalam Gambar 2, masih tersenyum tetapi dah tak nampak gigi.

    dengan ini komen untuk entri ini di tutup, dan kita teruskan dengan entri yang baru pulak.

    terima kasih banyak-banyak.

    ReplyDelete
  43. Kalau kat sana...orang lelaki pun kena pakai tudung ke?

    ReplyDelete
  44. CMS

    mana ada ... itu yang buat hati saya bengkak tu !

    ReplyDelete
  45. tudung & kopiah dah terbang entah ke mana.. hehehe...

    ReplyDelete
  46. salam singgah

    heheh..biasala..bila perkara baik dibuat buat...camnila jadinya...

    wallahualam...

    ReplyDelete
  47. HEHEHE... sekejap ada sekejap tak da.... macam semikut tu..... hehehehe.... ujung zaman gitu laa..

    ReplyDelete
  48. AZMNOR

    TERIMA KASIH KERANA ZIARAH DAN KOMEN ENTRI LAMA SAYA.

    SEMIKUT KALAU MAKAN HABIS .. TAPI ORANG MAKAN TAK HABIS. HEHE

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.