Tuesday, June 21, 2011

MEMBALAS KOMEN KTS



Sekarang saya berada di Kuala Terengganu atas urusan Seri Paduka Baginda. Letih balik dari Guangzhou belum hilang lagi. Saya jarang bawa laptop saya bila pergi outstation. Tetapi kali ini saya bawa sebab nak jawab komen dari KTS. Nak ucap terima kasih kat blog dia, dah tak dapat kerana blognya sudah di privatekan.

Hari tu dia hilang agak lama. Tak pulak dia beritahu ke mana. Ini bukan kali pertama dia buat macam ini.

Mungkin dia berpantang lepas bersalin kot. Bila dia muncul semula, semua entri saya yang lalu di komennya kecuali entri pada 4 Mei 2011. Mungkin dia terlepas pandang.

Oleh kerana dia telah bersusah payah membongkar entri-entri lama saya  dan membuat komen, saya pun ingin menyiarkan semua komen beliau serta berbesar hati  letih  membalasnya. Kalau tak ada orang nak baca pun tak apa. Kepada sesiapa yang sanggup membaca sampai habis saya ucapkan berbanyak-banyak terima kasih.

Komen 1.


oh. kalau dekat seremban sy tak pasti. tapi kalau dekat nilai 3 ada banyak bunga tulip.
bunga tulip plastik.
harap info ini membantu, ya :D

June 8, 2011 2:53 PM

Jawapan:

Info awak langsung tidak membantu !

Komen 2.



sy teringat satu cerita lawak.(lawak kot)
mcm ni lebih kurang ceritanya.
ada sorang budak cakap dkt kawan dia:
datuk saya sangat hebat. datuk saya tahu bila datuk saya akan mati. Tahun, tarikh, hari dan masanya. Semua dia tahu.
Kawannya pun berkata :
Wow! Hebatnya. Macamana datuk awak boleh tahu semua tu.
Budak tadi menjawab : Hakim yang bagi tahu datuk saya.
Errrr... Bersediakah kita?

June 8, 2011 2:50 PM

Jawapan

Hakim tu yang hebat atau atuk kawan budak tu yang hebat ?  Harap2 Hakim tu tak tahu bila tarikh mati dia !

Komen 3. 



isteri ketiga diulungkan
isteri keempat didepankan

June 8, 2011 2:40 PM

Jawapan:

Yang belum ada isteri di segerakan ! (terpakai juga bagi yang belum bersuami)

Komen 4.

kat sana takde JAWI. JAIS pun takde rasanya. JAIT tak tahula pula. 

Jawapan:

Saya rasa JATI banyak !

Komen 5.


kemaafan dendam yang terindah, kata Aisyah. 

June 8, 2011 2:23 PM 

Jawapan:

Aisyah tu cuma mengulangi kata saya !

Komen 6.



apa khabar pokok rambutan? apa khabar pokok mangga? dah berbuah strawberi?

err.. alaaaaaaaa.. terlepas dah! baru ingat nak bawa guni sekarung dua. kalau bg alamat umah awak skrg tak leh ke?

hikksssss 


Jawapan:

Awak salah rumah kot .. sebab kat rumah saya tak ada stroberi. Sila berikan emel untuk saya hantar alamat dan plan rumah saya.

Komen 7.



saya setuju. ada apa2 pada nama.


Malang tak berbau! kalau berbau...... 

June 8, 2011 9:10 AM


Jawapan.
 
Kalau berbau, boleh guna Odorono! Tau tak apa itu Odorono ?

Komen 8.



biasa org tanya menang ke tak? kita tukar soalan plak eh.

kalah ke tak? 

June 8, 2011 9:08 AM


Jawapan:

Saya tak menang, tapi saya masuk bukan untuk menang tapi bukan juga untuk dikalahkan !

Komen 9.



ouchhhh..
.
 membaranya semangat awak :D 

June 8, 2011 9:05 AM

Jawapan:

Usah biarkan bara itu  padam !

Komen 10. 



ada jarak beberapa inci tu... jauh la kot. 


June 8, 2011 9:03 AM

Jawapan:

Awak belum bertukar  ke metrik lagi ke ? Orang sekarang dah guna meter !

Komen 11.



kat umah saya ada byk mata kucing. tak yah susah2 tanam pokok mata kucing.


meeeooowwww

:D

June 8, 2011 9:00 AM

Jawapan:

Adakah rasanya sama ?

Komen 12. 



Tetapi saya ada sedikit masalah untuk memenuhi syarat kedua tentang macho itu, kerana semua gambar saya kebetulannya macho-macho belaka.



kalau macam tu, letaklah gambar awak yg comel
;)




June 8, 2011 8:54 AM

Jawapan:

Atas permintaa awak, saya dah letak gambar saya yang paling comel di blog saya. Cuba lihat kat bawah sekali di sebelah kanan.

Komen 13. 



saya tak pernah dengar pasal mesin saikostail.
.
tetiba rasa ketinggalan (sila baca : muda)


:D



June 8, 2011 8:46 AM

Jawapan:

Muda tak salah, jangan ketinggalan !  


Komen 14.



saya rasa jawapan no.4 paling tepat.

sebab bangkai gajah tak boleh ditutup dengan nyiru, kan. dgn rumah rasanya boleh.


ok . sekarang awak boleh gi amik panadol



:D



June 8, 2011 8:40 AM

Jawapan: 

Kalau boleh saya cuba elakkan ambil panadol .. saya picit-picit je !

Komen 15. 



saya nak!
boleh jual timbang kati. besi buruk mahal sekarang ni. apatah lagi besi baru

:D

June 8, 2011 8:35 AM

Jawapan:

Sekali lagi awak tak mengggunakan ukuran metrik.

Komen 16.



wordpress sentiasa ok. ehemmm

err... cuma blogger yg guna wordpress je selalu tak ok.


:D


June 8, 2011 8:33 AM

Jawapan.

Tahu tak pe !


 Komen 17. 



SYMP


Siapa Yang Mahu Poligami?


:P


June 7, 2011 5:10 PM


Jawapan:

Awak tanya saya ke ?


Komen 18.



pernah tak tersilap pakai baju makngah


kabur tak??

:D


June 7, 2011 5:08 PM

Jawapan:

Tak kabur tapi sempit !



Komen 19. 



awak pun cikgu saya.

terima kasih.

eh. macam pernah ckp macam ni kan.


June 7, 2011 4:51 PM

Jawapan:

Saya bangga beranak-muridkan awak !


Komen 20.


OPOCOT!

harap2 takde yg melabelkan sy sebegitu rupa
kau blogger popular ke? tanya kat diri sendiri
berblog pun setahun sekali. hikkssss


June 7, 2011 5:03 PM

Jawapan:

Tak popular tak apa, asalkan ada pengikut setia. Tapi kenapa pulak awak melatah ?


Komen 21


entah apa2 entah!

ok. saya sdg bergurau.

nampak tak. kalau bergurau dlm blog (atau kotak komen) lebih bahaya. sbb org mungkin membaca tulisan kita dgn serius. padahal kita hanya bergurau.

kan.

dan maaf klu selama berblog ni sy ada menyinggung perasaan awak dengan tak sengaja.

dengan sengaja takde rasanya
 

June 7, 2011 4:49 PM

Jawapan:

Saya pun begitu juga. Eh .. pendek pula balasan saya !

Komen 22.



tak jadi sy nak 'menengok' dr atas. takut rambut sy pun berubah menjadi putih terus 

June 7, 2011 4:37 PM
  
Jawapan:
Entah-entah sekarang pun semua dah putih .. dalam tudung siapa yang tahu ! hehe

Komen 23.


pengajarannya,

buah pinggang tak sama dengan buah rambutan.
juga
tak sama dengan buah mangga.
juga
tak sama dengan buah durian.
apatah lagi nak disamakan dengan rojak buah.
yang boleh ditanam atau dibeli dr mana2 tmpt di dunia ni.

errmmm... 


June 7, 2011 4:35 PM

Jawapan:

Setuju .. memang tak sama.
 
Komen 24.


kalau bunyi hp boleh didengar sejauh 1km, itu dah jadi kes pencemaran bunyi. sgt merbahaya. 

June 7, 2011 4:25 PM


Jawapan:

Kalau dah boleh dengar jauh .. kemerbahayaannya dah hilang.
Komen 25.



ok. noted.

klu nak mkn murah, pergi kedai mamak yg kita tak pernah pergi. 

June 7, 2011 4:16 PM


Jawapan:

Kalau nak murah lagi, suruh kawan awak belanja.

Komen 26.


Akan tetapi, siapa makan lada dialah yang terasa pedasnya. Rasalah cuping telinga sendiri, panas tak ?

chop!!

kenapa lada yg dimakan dgn mulut, telinga yg nak dirasa panasnya?? err.. atau nak rasa cuping telinga dengan lidah yg makan lada tadi, kah? errr.. 

June 7, 2011 4:14 PM

Jawapan:
Tak tahulah .. saya selalu dengar orang cakap "panas telingan aku mendengarnya". 

Komen 27.


bila bapa kata nak pegi kuala pilah, mesti tak suka. saya tak suka pegi kuala pilah. sbb kena lalu bukit putus. oh. ini cerita dulu2. zmn takde pilihan lain melainkan bukit putus. rasa nak putus urat perut sbb spnjg jalan blueeekkk
:D 

June 7, 2011 4:09 PM


Jawapan:

Ada juga orang suka lalu kat sibuk dapat mabuk free !
Komen 28.



saya tamak. semua ganti diri kita nak guna. selagi aku boleh guna, ai guna. dinda tak tipu.

haaaa. kan tak tipu

ini namanya krisis identiti. :D 

June 7, 2011 2:46 PM


Jawapan:

Awal berkrisis dengan siapa ? Saya nasihatkan awak berdama jer lah. Tak baik berkrisis lama-lama.

Komen 29.


kalau tak silap saya, KUPO tu rumah panjang. nanti sy cek balik dgn bekas pakwe. oopps.

dan kalau tak silap saya lagi, kalau awak ajak awekssss sarawak tu makan pun, mereka tak keberatan.

hikkssss

June 7, 2011 2:39 PM

Jawapan:

Mungkin mereka tak keberatan, tapi saya pula yang akan mengalami keberatan ..  3 orang tu ! 



Komen 30.



tahniah

kalau ada subjek bahasa melayu, MESTI awak boleh dapat A+ kan. sbb awak org melayu. kan kan kan

:D 


June 7, 2011 2:28 PM

Jawapan:

Memang pun. Semasa saya mengambil SPM dan STPM dahulu, subjek BM dan Sastera Melayu yang membantu saya menaikkan gred. Kalau tidak, mungkin sekarang saya menjadi penarik beca.

Komen terbaru:

Adinda bersumpah, jikalau kekanda tidak kembali, adinda akan menyusul kekanda. Menginjak pada tanah yang sama. Bernafas pada udara yang sama.

:D
:D
:D

oh. ini kata2 yg diucapkan oleh puteri gunung ledang kepada hang tuah semasa hang tuah nak tinggalkan puteri gunung ledang. Awak tau kan?

errr..

saya ucapkan selamat pergi dan selamat kembali bersama2 cenderahati yg baaaaaaaanyak utk saya. eh eh eh. gurau jer. kalau bagi pun takpe.

sheshe. terima kasih.

:D
June 14, 2011 9:08 AM

Jawapan.

Saya baca pesanan awak selepas kembali ke tanah air .. jadi tak adalah cenderahati untuk awak. Lain kali pesan cepat-cepat sikit.

.

Saya tak tahu apa nama bangunan ini tapi ia terletak di Kuala Terengganu .. tak jauh dari Pasar Payang. Rasanya Sdr Abu Muaz tahu kot !


29 comments:

  1. KTS mmg pembaca setia n3 Uncle..
    Patut dpt anugerah Seri Setia DiRaja tuuu..hahaha...


    Uniknya bangunan tu...Uncle ada amik gambar kat dlm bangunan tu tak? Nak tgk!

    ReplyDelete
  2. wahh pembaca setia blog uncle ye?untungnya uncle ada pembaca setia sepertinya.


    saya jeles sgt2 uncle gi ganu okey!jeles sgt.klu saya dpt ke sana mmg syok.ramai rakan blogger kat sana.so blh wat gath besar2 .sejak blk budak2 ganu ni asik tny bila sis LM nak mendarat kat ganu..adoii mampukah saya ke ganu sblm bersalin?rasanya cam tak mampu.

    ReplyDelete
  3. Wah rajinnya kts baca dan komen semua n3 abg kecuali satu tu. Letih saya baca.

    Dia ghaib bukan pasal cuti bersalin sebab dia masih belum kahwin.

    ReplyDelete
  4. Kalau abg tak keberatan bawalah balik cenderamata utk kts (dan saya juga) bila balik dari KT. Belum terlambatkan sebab abg masih di sana dan abg bawa laptop abg kali ni hehehe

    ReplyDelete
  5. Aduh! Lelah saya membacanya... :)

    ReplyDelete
  6. pembaca setia, peminat setia @ secret admirer...opssss...

    *marah mak ngahnya nanti...

    ReplyDelete
  7. Secret admirer ke? Ye ke pakcik? =)

    ReplyDelete
  8. Sallam,
    Tuan Haji,
    Memanh KTs cukup setia dengan Tuan Haji, beruntung Tuan Haji dapat peminat setia. lepas ni nak terjab blog dia pula.

    ReplyDelete
  9. 1. syabas. awak mmg rajin. tak sia2 sy komenssss ;D

    2. blog dah tak private. sbb dah sempat buat entri baru.

    3. sy mmg sdg berpantang. berpantang makan. bukan berpantang sbb bersalin.

    4. sy tak terlepas pandang entri 4 mei tu. tapi smpi ke hari ni sy masih belum dpt idea bgmana nak komen entri tu. entri paling susah sy nak komen. (buat masa ni.) sy akan cuba komen a.s.a.p

    5. kasih diterima. sy baca semua komen saya dan komen balas awak.

    6. sy tak pernah dgr pasal odorono. tapi klu mendengarkan bunyinya, pasti ada kaitan dgn semberono, kan

    :D

    7. takde cenderahati drpd terengganu?? :D hiiiii. ok. saja je.

    8. alahai. ada yg kata sy secret admirer awak?
    .
    .
    sy bukan secret admirer tuan al-lavendari la. tp sy mmg admirer tuan al-lavendari. no secret2. bukan rahsia pun. :P eh eh eh.

    9. mak ngah jangan salah paham eh.

    10. huihhh.. maaf kalau tergila kuasa. komen mengalahkan entri.

    ReplyDelete
  10. assalam Tuan Hajji, .....anak lelaki ke perempuan...?
    ya ke kts dah nikah...nak bersalin?dalam pantang...? anak lelaki ke perempuan...?



    puh....diam diam je...anyway selamat pengantin ....baru buat kts dan suami...semoga bahagia, murah rezeki dan di berkati Ilahi....

    ReplyDelete
  11. waahh . hebat !! nak jadi pembalas terbanyak kedua lahh . hehe

    ReplyDelete
  12. Abang el..

    Kts bukan hilang ke mana-mana.

    Dipingit supaya lebih anggun.
    Tak caya? Pergilah jenguk dia...

    hmmmmm!!!

    ReplyDelete
  13. CIK SHINJU

    LEPAS NI BOLEHLAH PANGGIL DIA "TAN SRI KTS"

    TAK DAN NAK AMBIL GAMBAR DALAM BANGUNAN TU .. LAGIPUN NAMPAK MACAM SAMA JE DENGAN KEDAI2 LAIN.

    ReplyDelete
  14. LM

    MEMANG UCLE TERTUNGGU2 KOMEN DIA .. SEBAB DIA TU 'LOYAR BURUK' SIKIT. MACAM UNCLE JUGA. HEHE

    ReplyDelete
  15. YB 1

    NAMPAKNYA DARI MASA DIA BUAT KOMEN, DIA MENGAMALKAN SPEED READING.

    YB 2

    CUMA BAWA KEROPOK LEKOR SAHAJA.

    ReplyDelete
  16. KAKCIK

    SAYA TAK SANGKA KAKCIK SUDI MEMBACA SAMPAI HABIS.

    ReplyDelete
  17. JUNAINA

    SAYA JUGA MEMINATI GAYA PENULISAN BELIAU.

    GAYA PENULISAN JE .. ORANGNYA TAK PERNAH JUMPA LAGI.

    ReplyDelete
  18. MOMMY FARA

    MENURUT BELIAU DIA MEMINATI TULISAN SAYA SAHAJA. TAK ADA SECRET SECRET KATANYA.

    ReplyDelete
  19. LIPISLADY

    SALAM KEMBALI.

    SETAKAT INI DIA SORANG SAHAJA YANG TAK PERNAH LEPAS DARI BACA DAN KOMEN ENTRI SAYA. DAN SAYA PUN BEGITU JUGA.

    ReplyDelete
  20. GADISBUNGA

    TAKLAH GIGIH SANGAT .. TAPI BILA DUDUK SORANG2 KAT HOTEL, BOLEHLAH BUAT PELAN2.

    ReplyDelete
  21. KTS

    MASIHKAH BELUM DAPAT IDEA LAGI NAK KOMEN ENTRI 4 MEI ?

    ReplyDelete
  22. AZANI

    KATA YUNUS BADAWI, KTS BELUM BERKAHWIN LAGI.

    KALAU DIA BOHONG, BOHONGLAH SAYA.

    ReplyDelete
  23. BUNNY LALA

    SILAKAN .. TAPI TAK ADA APA-APA HADIAH TAU !

    ReplyDelete
  24. MUNSYI

    SEKARANG NI DIA MASIH BELUM CUKUP ANGGUN KE ?

    NAK JENGUK KAT MANA ?

    ReplyDelete
  25. Nama bangunan tu Bazar Warisan, fungsi sama jual kraft2 terengganu. Batik, Sutera banyak kat situ, boleh tawar menawar juga. cuma takde pasar basah macam pasar payang. kemudahan tangga bergerak and parking bawah tanah. Jemputlah datang terengganu lagi.-saya orang ganu-

    ReplyDelete
  26. MRS JUN

    TERIMA KASIH KERANA BACA ENTRI LAMA SAYA DAN JUGA JEMPUTAN KE TERENGGANU. SAYA SUKA MAKAN CELUP2 KAT GERAI HUJUNG LANDASAN AIRPORT TU.
    TAK TAHULAH BILA AKAN SAMPAI LAGI KE GANU.

    TERIMA KASIH JUGA BERITAHU NAMA BANGUNAN TU. CANTIK SUNGGUH REKABENTUKNYA.

    ReplyDelete
  27. En. Hamzah kena cari menantu orang ganu lah, boleh selalu datang ganu hehehe saya tengah marathon membaca entri lama En. Hamzah ni. Harapan saya sampai ke entri pertama kali En. Hamzah... sebabnya baca cerita-cerita en. ni makin terasa nak baca lagi dan lagi.

    ReplyDelete
  28. MRS JUN

    KLEMBANG HATI SAYA BILA AWAK INGIN BACA SEMUA ENTRI SAYA. JANGANLAH MARATHON. BACALAH PERLAHAN2. NANTI TERJATUH. HEHE

    FASAL NAK CARI MENANTU TU, TERPULANG KEPADA JODOH ANAK2 LAH.

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.