Tuesday, April 19, 2011

ENTRI SEMPENA 500 ORANG FOLLOWER.



Tahniah Lucas Lua kerana anda telah menjadi follower saya yang ke 500. Pada kesempatan ini, saya juga ingin  mengucapkan terima kasih dan penghargaan kepada semua yang telah sudi follow saya sebelum ini kerana tanpa anda, angka 500 itu tidak akan dicapai.

Saya mengaku bahawa saya bukanlah blogger yang baik kerana tidak dapat mematuhi etika berblog. Antaranya yang sering saya gagal lakukan ialah melawat kembali blog pelawat/pengomen blog saya.   Memang tak terkejar.

Jadi saya komen ikut tajuk .. bukan ikut siapa yang tulis. Kalau tajuknya menarik, akan saya baca dan komen. Kalau tajuknya berkenaan penyusuan bayi atau cara-cara buat baju kebaya atau resepi buat kueh tat tembikai, rasanya saya akan skip !

Sesekali terlintas untuk berhenti terus dari berblog.  Bagaimanapun oleh kerana minat serta komen-komen berupa galakkan seperti yang diberi oleh Cik Shinju menyebabkan saya teruskan juga.




Cik SHiNJU said... 
 
Jgn gitu Uncle... Saya kurangkan blogging sbb hidup baru bermula,belum selesa lagi..byk komitmen lain..Uncle dah ade segalanya..byk mase utk berblog.. Byk info dan ilmu saya dapat dr penulisan Uncle,at least Uncle boleh menyumbang hasil dr pengalaman Uncle dalam blog nih.. 
Sekarang saya dah buat keputusan, kalau pun tak ada orang baca, saya akan teruskan juga. Macam waratawan surat khabar, ada ke tidak orang baca, dia tetap menulis juga.

Di sini juga saya ingin membuat penghargaan khas kepada seorang yang saya kira, penggemar blog saya -  Ku Tak Sempurna, yang selalu tenggelam timbul. Tenggelamnya lamaaaaaaa .. dan timbulnya sekejap-sekejap.  

Sejak dia mula follow blog saya, rasanya tidak ada satu pun entri saya yang dia tak komen. Kalau pun dia 'hilang' untuk beberapa ketika, tetapi bila muncul semula dia akan qada membaca dan mengomen semua entri saya yang lepas. Baru-baru ini, selepas menghilang untuk beberapa ketika, tiba-tiba dia komen .. penuh ruangan komen "Awaiting Moderation' saya.

Print screen seperti di bawah adalah sebahagian komen dia yang berderet -deret itu.







Semua komen dia saya anggap menarik  belaka. Kadang-kadang saya hairan di mana dia mendapat idea sebegitu rupa. Saya tidak tahu berapa umurnya mungkin 48 kot, rupanya dan juga profesyen dia, jauh sekali berjumpa dengannya.  Tetapi bagi saya, setelah membaca entri dan komen dia, saya menyimpulkan bahawa dia adalah seorang yang sangat cerdik, cerdas, tangkas, kreatif serta berpengetahuan luas.

Contoh komen 'cerdik' beliau dalam entri ini yang telah membuat saya mati akal.



Gambar 11: Makngahnya berposing di beranda hotel.
Kelihatan Sungai Nil mengalir lesu membelah kotaraya Kaherah.


Kita lihat pula apa komen KTS !



Ku Tak Sempurna said... 
 
Gambar 11: Makngahnya berposing di beranda hotel.
Kelihatan Sungai Nil mengalir lesu membelah kotaraya Kaherah.

walaupun lesu, mampu dia membelah kotaraya kaherah ya. hebat! :D 
 
 



Terima kasih KTS !


.

45 comments:

  1. susah jugak kalau berbl0g p0n kena beretika..emm

    ReplyDelete
  2. saya setuju dengan cik shinju..teruskan lah berblogging...setidak-tidaknya ada yang boleh kami semua manfaatkan dari entri2 pakngah nya..:(

    tahniah dah cecah 500 follower...semoga terus menjadi pemangkin untuk pakngah terus menulis...err..menaip kot..lebih sesuai..hehe

    ReplyDelete
  3. hahahaha...sama2x..keep in touch and update every day ur blog...

    ReplyDelete
  4. Salam tuan. Tahniah kerana tuan sudah mampu memperolehi 500 pengikut.Coretan tuan memang sentiasa saya nantikan cuma waktu untuk mengomen terbatas. Apapun blog komensen banyak mengajar erti kehidupan.

    Tahniah sekali lagi.

    ReplyDelete
  5. Assalamu'alaikum Kanda AL...

    sehari dua ini saya rasa memang saya tak mempu hendak mencatatkan apa-apa di blog saya.

    Sebenarnya, saya boleh sahaja 'merapu' tentang apa-apa mengikut selera saya. Tapi, saya rasa saya tidak adil kepada yang sudi membaca kalau saya hanya menceritakan tentang diri saya yang tiada iktibar atau faedahnya kepada orang lain.

    Bukanlah saya seorang penulis atau pemikir yang bagus - yang boleh memberi 'makanan jiwa' kepada orang lain. Saya sendiri pun masih 'mencari-cari'. Namun harapnya, biarlah orang tidak berfikir 'alaaaa.... tak habis2 catatan syok sendiri'...

    Eh... panjang pulak saya menaip dalam ruangan ini. Ampunnnn....

    TAHNIAH kerana telah mempunyai 'kawan2' yang ramai. :)

    ReplyDelete
  6. saya nak google resepi tat tembikai!

    ReplyDelete
  7. Salam Tn Hj...,

    Tahniah kerana telah mencapai pengikut yg 500... memang manusia ni ada pasang surutnya namun bagitu teruskan berblog...
    waulaupun saya baru berblog dan mengikuti blog Tn....saya memang suka dan ternanti-nanti setiap en3 tuan yg terbaru..

    tahniah juga buat ku tak sempurna...kalau saya sama juga terkedu dgn komen nya tu tuan...

    ReplyDelete
  8. setiap insan punya anugerah dan keistimewaannya tetapi bila membaca komen sebegitu aina pun turut terkedu!

    ReplyDelete
  9. jgn berhenti berblog....tenggelam timbul tak apa, janji masih ada...

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum tn hj...

    semoga tn hj terus sukses dalam dunia blogging...

    sy rs sy akan benti blogging kot....tapi entah bila huhuhhhh

    ReplyDelete
  11. Wow..tahniah..Jarang bw pun dah cecah 500 org follower..Tarikannya pada entri2 Uncle.. Jgn benti bg nasihat dan panduan hidup berguna utk kami yer Uncle..

    3-4 hari ni saya dpt ramai pengunjung dr blog Uncle..upenyer dr link contest tu...naik trafik jap.. :)

    'Padu' komen KTS tu..hahaha.. nak follow dia jap..

    ReplyDelete
  12. hebatla! 500 tuh!

    semoga terus aktif berkarya di arena blog ini walaupun takde sape yg baca..hehe!

    ReplyDelete
  13. berblogging jangan tak berblogging.....

    ReplyDelete
  14. tahniah Pak Ngah... teruskan berblog, berkongsi ilmu dan pengalaman

    ReplyDelete
  15. Betul tu..uncle punya banyak masa terluang(saya rasalah)...

    Pasal pengomen tegar uncle tu, saya pun tergelak baca komen dia tentang Sg Nil memebelah kota tu!

    ReplyDelete
  16. saya pun selalu tak terkejar. Biasanya saya baca dan tinggalkan komen pada entri yg saya rasa ada idea saya nak tulis waktu itu.

    Selalu juga baca entri pakngah tapi saya blurr nak komen.Tapi sebenarnya waktu itu saya menjengah dalam saya ada kerja lain, anak sedang menangis, anak sedang bergaduh. Jadi baca dan skip saja. Bila ada masa dengan blog semula, baca blog orang lain pula, tak sempat pun nak tinggal komen pada blog yg tadi. Begitulah...

    namun begitu, setiap blog yg banyak mesej dan cerita menarik macam blog pakngah, tak patut ditutup begitu saja. Teruskanlah berblog ya pakngah. Banyak yang kami belajar dari pakngah...

    ReplyDelete
  17. salam TH,

    teruskan memblog..sayapun suka dgn sentuhan catatan tuan hj...
    eh eh..ramai tu folower..semakin hari semakin bertambah dan salam ukhuwah dihulurkan..

    terimkasih

    ReplyDelete
  18. assalammualaikum..saya santai2 sini ya...

    ReplyDelete
  19. ohpocot!


    .
    .


    nak kata apa eh? terharu plak. isk isk isk

    ReplyDelete
  20. oh. saya dah timbul balik! harapnya tak tenggelam lamaaaaaaaaaaaa lepas ni

    hihihi


    terima kasih. kesimpulan awak tu.... errr.. errr... melangit sangat.

    dan

    pasal umur tu. 48? maksud awak 48 hari, 48 bulan atau 48 tahun?

    :P

    ReplyDelete
  21. SHARAMLI

    MEMAMANG SUSAH .. TAPI ITU PILIHAN SENDIRI.

    ReplyDelete
  22. SITI MURNI

    TERIMA KASIH .. SAYA AKAN TERUSKAN, TAPI MUNGKIN SLOW SIKIT.

    "PATAH SAYAP BERTONGKAT PARUH .."

    ReplyDelete
  23. LUCASLUA

    SAYA AKAN CUBA. TERIMA KASIH ATAS DORONGAN.

    ReplyDelete
  24. ABU MUAZ

    SALAM KEMBALI.

    TERIMA KASIH. SAYA SEDAR BAHAWA AWAK ADALAH PEMBACA AKTIF SEJAK DARI MULA SAYA BERBLOG SAMPAI SEKARANG.

    ReplyDelete
  25. KAKCIK

    WALALAIKUMSALAM.

    SAYA RASA TAK ADA SALAHNYA KITA BUAT BLOG KITA MACAM DIARY PERIBADI. SEKURANG-KURANGNNYA UNTUK MELEPASKAN APA YANG TERBUKU ATAU TERSIMPAN DI DALAM HATI. SAYA PUN KADANG2 BUAT BEGITU JUGA.

    ReplyDelete
  26. GADISBUNGA

    JANGAN LUPA SHARE KUEHNYA NANTI.

    ReplyDelete
  27. AZMNOR

    SALAM KEMBALI

    TAHNIAH ATAS SOKONGAN KUAT AWAK. MELALUI GAJET PENGESAN, SAYA PERASAN AWAK ADALAH ORANG PALING BANYAK MELAWAT BLOG SAYA.

    ReplyDelete
  28. JUNAINA

    MEMANG KTS SENTIASA SHARP DALAM MEMBERI KOMEN.

    ReplyDelete
  29. MOMMYFARA

    SAYA AKAN TENGGELAM TIMBUL BUKAN TIMBUL TENGGELAM !

    ReplyDelete
  30. ROM

    WAALAIKUMSALAM

    SEMUA ORANG AKAN BERHENTI BERBLOGG BILA NAFAS TERHENTI.

    ReplyDelete
  31. CIK SHINJU

    TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN DORONGAN JU SELAMA INI.

    INSYAALLAH UNCLE AKAN TERUS BUAT ENTRI IKUT KEMAMPUAN MASA. DARI SEGI BENDA YANG NAK DICERITAKAN, SETAKAT INI TAK ADA MASALAH.

    ReplyDelete
  32. MAKDARA

    TAKLAH HEBAT MANA PUN ! TAPI MEMANDANGKAN SAYA BUKAN ARTIS DAN BERBLOG PUN BARU LAGI, KIRA PUASHATI DAN TERHARU JUGALAH.

    ReplyDelete
  33. SHARINGINFOZ

    TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN.

    ReplyDelete
  34. IBUINTAN

    TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN DORONGAN.

    ReplyDelete
  35. DADDY ZIYYAD

    NAK IKUTKAN ORANG BERUMUR MACAM SAYA NI, MASA SEMAKIN SINGKAT SEBENARNYA !

    ReplyDelete
  36. YUS

    SAYA PUN BEGITU JUGA .. MEMANG RAJIN JUGA BACA ENTRI DI BLOGLIST SERTA ENTRI FOLLOWER DI DASHBOARD SAYA. TAPI MACAM YUS JUGA, TAK SEMUANYA SAYA KOMEN DAN MUNGKIN JUGA BUKAN SEMUA ENTRI MEMERLUKAN KOMEN.

    ReplyDelete
  37. AINHANY

    SALAM KEMBALI.

    SAYA TAK TAHU SELAMA INI AWAK JUGA SUKA MEMBACA BLOG SAYA KERANA RASANYHA INILAH PERTAMA KALI AWAK TINGGALKAN KOMEN.

    ReplyDelete
  38. ENCIK NAKAL

    TERIMA KASIH .. LAIN KALI SILALAH BERSANTAI DI SINI. SAYA JUGA SUKA BERSANTAI DI SANA.

    ReplyDelete
  39. KTS 1

    RUPANYA AWAK NI KUAT MELATAH.

    KTS 2

    SAYA HARAP AWAK MELATAH MEMBERI TAHU UMUR SEBENAR ! SAYA KIRA AWAK MUNGKIN MENULIS BEGINI ..

    "SIAPA KATA UMUR SAYA 48 .. KITA BARU 26 TAU !"

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.