Wednesday, December 7, 2016

WW # 143 : YE LAH, SEMUA ORANG BODOH KECUALI KAU SEORANG.


4 comments:

  1. Saya kecewa Pakngah bila melihat kebanyakan mentaliti orang kita...kalau marah sekalipun perlukah menghina? Sedangkan agama pun tak mengajar kita begitu...saya sendiri banyak tak puashati pada sesetengah menteri...tapi apa daya saya hanya rakyat marhaen yang hanya mampu berdoa semoga keadaan menjadi lebih baik lagi di masa akan datang...saya sayangkan negara saya...saya berharap kita aman selamanya...namun bolehkah atau itu sekadar impian? Masih ingatkah peristiwa bendera Malaysia dipijak, dikoyak, dibakar oleh golongan tertentu rakyat Malaysia sendiri akibat marahkan kerajaan? Sampai hati tergamak kamu...nampak jelas nafsu lebih beraja banding akal...saya malu pada anak-anak kecil yang bertanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita berkongsi sentimen yg sama .. pakngahnya pun tak tahu siapakah yg mempengaruhi mereka kerana budaya kita tidak begitu .. kalau marah pun berkias tidak membodoh atau mensialkan orang.

      Delete
  2. Assalamualaikum pakngah, kekadang terguris hati ini bila membaca perkara seperti ini.jika benci sekalipun janganla dihina.tiada manusia yang sempurna pada tutur bicara,perbuatan.kita bukan maksum.seandainya orang seperti ini diberi peluang mentadbir negara nescaya generasi yang lahir jejarinya mahir menukilankan fitnah siber,mulutbya beralun zikir cacian,khutbahnya berbaur hasutan..semoga Allah Memelihara pakngah n kita semua dari menjadi manusia yang tidak menghargai nikmat menjadi rakyat Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam. benar sekali apa yg anda ungkapkan. saya kesal dgn tahap akal budi sebhg masy kita yg sudah rosak. apakah mereka suci sangat, pandai sangat hingga sanggup melabelkan org lain sebegitu rupa?. banyak sangatkan jasa mereka kpd kemanusiaan dan negara ?

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.