Friday, February 12, 2010

LEKAS A.K.U. PUNYA !

Ingat nak cuti jap. Tapi tak boleh. Ada cerita bagus. LEKAS dan siap sampai ke Seremban. Pagi ni saya cuba. Macam LEKAS ana yang empunya. Tak ada orang. Bukanlah tak ada orang langsung ! Ada lah sikit2. Tapi lengang selengang2nya. Tengok gambar di bawah ni :



Atau tengok video ini ..




44 comments:

  1. pas jumaat, nak balik kg..

    nak ikut lekas ke x nak..
    nak ke x nak..
    nak ke x nak..

    hmm tgk lah karang mcm mana..

    ReplyDelete
  2. mmg lekas la saudara sampai umah yer. tol berape?

    ReplyDelete
  3. pernah juga lalu lekas...memang sunyi dah lekas cuma duit jer malas nak keluar

    ReplyDelete
  4. wah... hari2 jam tetiba dpt jln clear cenggini mesti hati rasa sgt relaxxx jer driving kan hehe..

    p/s: cuti x balik kpg ke?

    ReplyDelete
  5. Salam Bang Hamzah. Walaupun saya tinggal di Cheras, saya belum pernah melalui LEKAS untuk ke Seremban. Selepas Abang promosi, saya nak cuba. Untuk ke Semenyih, tak jadi hal. Lengang juga jika ikut Saujana Impian. Apa-apapun, orang kata jalan yang lengang lebih bahaya kerana kita cepat leka dan mengantuk. Nasib baik nama highway LEKAS buka LEKA...

    ReplyDelete
  6. Saya juga sudah beberapa kali gunakan LEKAS ni.. memang lekas sungguh...!

    ReplyDelete
  7. wahhh..F1 la tuan bawak..pas nie leh la ganti Michaeal Shumacher..nawak kete FI Mercedes Team tue kat lekas tau..lekas smpai ke Lavender Height nnti...

    ReplyDelete
  8. lekas lekas kemas...

    nak balik kampung.

    lambat kang...terperangkap la jawabnya.

    ReplyDelete
  9. che'pit
    awak baik ikut sbb hiway PLUS mesti jem punya. lagi pun dari Mantin ke Seremban free !

    ReplyDelete
  10. Bagus. Boleh LEKAS balik jumpa si Pencuri hati!

    Hence no excuse to detour... Is that a good thing, or bad? hahahahha

    ReplyDelete
  11. syok nya smbil driving leh amik video...mmg lengang tul yer..lekas ni leh x tembus ke nilai?

    ReplyDelete
  12. sume dah sibuk nak balik kampung ya....

    saya jer ler yang tak kemana-mana...

    ReplyDelete
  13. Mr Penyubiru
    Tol dari rumah saya ke kedai saya cuma RM 3.80 jer, sebab dari Mantin ke Seremban percuma lagi.

    ReplyDelete
  14. mamai
    kalau malas nak keluar duit, pakai Smart Tag ! hehe

    ReplyDelete
  15. ohh! tentu seronok benar tu..
    jalan selesa tengahari sempat balik pekena kat rumah kut..

    ana tinggal kat jalan u thant tapi mai ikut MM2 kerap sangkut-sangkut kat bandar tasik selatan tu..

    jadi pagi2 tuan aji ikut LEKAS ana pula ikut SANGKUT...tambah pula bila ada kereta buat hal kat tepi jalan...sah sangkut punya.

    apa pun syukur la, sepanjang masa ni pun kita sampai ke tempat beribadat...

    ReplyDelete
  16. finaz
    nak balik kg mana lagi .. sebab saya memang dah duduk kat kg !

    ReplyDelete
  17. Mybabah
    kalau jauh2 mungkin mengantuk. tapi cuma kira 30 - 40 minit jer dari rumah, tak sempat nak mengantuk. hari ni baru saya dapat peluang gunakan autocruise !

    ReplyDelete
  18. sharamli
    LEKAS tu singkatan kepada Labuhraya Kajang Seremban. kalau cepat saya tak tahu !

    ReplyDelete
  19. azieazah
    saya dulu pernah guna tapi sampai mantin jer. dari mantin ke seremban sesak balik, tu sebab saya tak ndak guna. kalau siap sepenuhnya nanti, dia keluar betul2 belakang rumah saya.

    ReplyDelete
  20. sahromnasrudin
    kalau kereta kurang, bolehlah laju sikit, tapi tak laju lagi macam dulu. dah serik asyik kena saman je !

    ReplyDelete
  21. one zaba
    awak bali kampung mana ? kg sendiri atau kg isteri atau kg isteri2 ?

    ReplyDelete
  22. naizaf
    saya mana reti nak melencong2 ni ..! hehe

    ReplyDelete
  23. jejari halus
    jalan lengang bolehlah curi2 ambil video. Kalau jalan sesak tak berani nak buat camtu !
    LEKAS ni bukan saja boleh tembus ke Nilai, dia boleh tembus sampai ke JB, Kuantan, Melaka .. ikut suka awaklah ! hehe

    ReplyDelete
  24. ain
    pergi lah jalan2 ke pasar payang ke Mydin ke atau pulau kapas ke .. kan banyak tempat nak pergi tu. atau kalau tak ada juga tempat nak pergi .. pergilah ke rumah liNda pekena kerpok lekor !

    ReplyDelete
  25. anNahlu
    kalau kereta buat hal kat tepi jalan, apasal pula nak sangkut ? kan ke awak ikut tengah jalan !

    ReplyDelete
  26. lekaslah sampai kalau lalu sini!

    ReplyDelete
  27. sl tEDI
    sekarang ni begitulah sebab kereta belum banyak lalu dan bayaran tol pun tak dikenakan diantara mantin dgn seremban.

    ReplyDelete
  28. maiyah
    t.kasih atas peringatan tu !

    ReplyDelete
  29. Wahh.... saujana mata memandang memang tuan yang empunya !

    ReplyDelete
  30. Jalan lengang boleh bawa laju laju..cepat sampai..biar cepat asal selamat..masa itu duit..

    ReplyDelete
  31. liNda
    hiway ni dah "long overdue" patut siapnya. sekarang ada dua jalan alternatif nak pergi kl. agaknya kurang lah sikit kesesakan plus hiway antara Kl - Seremban lepas ni !

    ReplyDelete
  32. betul kata awak tu, kadang2 sebab lambat lah berlaku eksiden. tapi laju pun kena patuhi hadlaju ..!

    ReplyDelete
  33. Salam bang.

    Selasa ni ingat nak ikut LEKAS masa hantar anak balik ke Serting. Kalau lekas sampai boleh singgah rumah abg minum2 ke? hehehe

    ReplyDelete
  34. YB
    Salam kembali. Dipersilakan dengan besar hati !

    ReplyDelete
  35. lekas - lebuhraya kajang seremban tukar jadi lebuhraya kasih sayang leh tak? ..promosi highway baru tu...

    ReplyDelete
  36. dah kat kg.. akhirnya, ikut PLUS, tak ikut LEKAS..

    akan datang kot, ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  37. che'pit
    ikut PLUS tak jem ke ? kg awak kat mana ?

    ReplyDelete
  38. siti murni
    kalau dah siap sepenuhnya nanti lagi lekas sebab hiway tu tamat betu2 di belakang rumah saya..

    ReplyDelete
  39. familyria92
    tak boleh tukar ke lebuhraya kasih sayang sebab kalau tukar tak boleh kenakan tol !

    p.s terima kasih kerana sudi berkunjung buat kali pertama. datang2lah selalu ..

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.