Monday, October 10, 2011

TERKENANG SEMASA DULU 30 - SWITZERLAND - BHG. 1 (2007)

Di antara banyak-banyak tempat yang saya pernah lawati (macamlah banyak sangat), saya harus akui bahawa Switzerland memang cantik. Tapi itu tidak bermakna Malaysia tidak cantik. Serupalah kalau saya kata Siti Norhaliza cantik, itu tidak bermakna Fasha Sanda tidak cantik.

Selain dari cantik, ia juga bersih dan segar. Tak hairanlah banyak produser filem Hindustan memilih Switzerland sebagai tempat penggambaran. Berikut adalah gambar yang sempat saya ambil. Ada juga sebahagiannya gambar kitar semula.


Gambar 1: Anggota rombongan dari pelbagai agensi Kerajaan dari Malaysia.


Gambar 2: Saya tinggal di hotel ini. Mereka masak khas untuk kami. Ada nasi !


Gambar 3: Luzern. Salah sebuah bandar yang cantik dengar air tasiknya yang jernih mengalir  dari banjaran Alps seperti gambar-gambar di bawah nanti. Saya di hantar ke sini oleh tempat saya bekerja atas urusan rasmi.


Gambar 4: Depan kedai Rolex .. jenama jamtangan keluaran negara Swiss yang terkenal di seluruh dunia.



Gambar 5: Lihatlah Banjaran Alps yang diliputi salji nun dikejauhan di belakang saya.



Gambar 6: Terbayang saya Aiswarya Rai sedang menari-menari di kawasan ini.


Gambar 7: Kenderaan darat yang kita naiki untuk membawa ke mana-mana. Drebar dia berbangsa Tamil dan pembantu dia juga berbangsa Tamil dan 
dia orang berborak dengan kuatnya dalam Bahasa Tamil. Nasib baik saya tak faham.
Kalau saya faham, mungkin saya pun ikut berborak sama.


Gambar 8: Air yang mengalir dari gunung ditakung oleh tasik-tasik di bawahnya. 
Lihatlah itik berenang-renang sambil berkawan di dalam tasik di belakang saya. 
Ia membuatkan saya segera teringat kepada Makngahnya. 



Gambar 9: Bergambar depan kedai kopi.Bergambar jer !


Video 1:  Di Kaki Titlis (video kitar semula)

26 comments:

  1. Gaya bergambar yang sama, walaupun latar belakang berbeza! :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Bila la tempat kerja saya nak menghantar saya bekerja di Switzerland ..... ishhhh ....

    ReplyDelete
  4. Salam Pak Ngah...
    Seronok tengok gambar Pak Ngah...sudah jauh Pak Ngah berjalan..berbagai kenangan yang dirakam....saya ni bila le boleh sampai kat situ....:)

    P/S..Banyak ke Pak Ngah borong Jam Rolex...he..he..?

    ReplyDelete
  5. kesian mak ngah tak ikut..kalau tak boleh posing ala2 bollywood...heheheh!

    ReplyDelete
  6. cantik dan menarik...
    jauh perjalanan luas pengalaman,

    ReplyDelete
  7. KAKCIK

    NANTI DI BAHAGIAN 2, SAYA TUKAR GAYA BERGAMBAR.

    ReplyDelete
  8. IEDA79

    ITU SEMUA KINI HANYA KENANGAN BELAKA.

    ReplyDelete
  9. CIK ATT

    SUSAH2 BUAT ROMBONGAN SENDIRI.

    ReplyDelete
  10. AZI

    PAK NGAH PERGI NAIK K,TERBANG. KALAU BERJALN BILA NK SAMPAI .. HEHE

    ReplyDelete
  11. KAK LONG

    DAH NASIB DIA KENA JAGA ANAK. KALAU MUSIM CUTI SEK, MUNGKIN SAYA BAWAK:

    ReplyDelete
  12. ABU MUAZ

    MELIHAT DAN MENIKMATI KEINDAHAN ALAM CIPTAAN ILAHI.

    ReplyDelete
  13. Pakcik,

    Kenapalah kita lambat saling mengenali. Kalau tak, sebelum Pakcik berlepas ke Switzerland, sudah pasti sy akan kirim Pakcik barang sekarung dua cokelat Toggi!

    Hiks!

    ReplyDelete
  14. seronoknya..

    pakngah keje ape ye?? (",)

    ReplyDelete
  15. masa ni tak bawa makngah ye uncle?mmg sgt2 cantik.tenang je tgk gmbr tu

    ReplyDelete
  16. Thn depan yun nak gi...
    Tgh kumpul duit dalam tabung
    ayam nih...

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum...

    sememangnya sejuk kan ! Saya di Austria ketika ini. Sakit tulang belakang saya sebab tidur meringkuk, jalan-jalan diluar pun menahan kesejukan.....! Yang bab Aishwarya Rai menari tu yang tak tahan nak gelak....heheheh

    ReplyDelete
  18. FARA

    TAK YAH PERGI JAUH .. RASANYA KAT LANGKAWI PUN BANYAK COKELAT TU.

    ReplyDelete
  19. IWANSKI

    TERIMA KASIH SINGGAH KALI PERTAMA.

    ReplyDelete
  20. FUAD ANSARI

    DULU KERJA DENGAN KERAJAAN DI PELBAGAI AGENSI DAN KEMENTERIAN .. SEKARANG DAH BERSARA.

    ReplyDelete
  21. LYDIA MIZA

    SUSAH NAK BAWA .. ANAK SEKOLAH TAK ADA SIAPA NAK JAGA. LAGIPUN PERGI AGAK LAMA JUGA. HAMPIR DUA MINGGU.

    ReplyDelete
  22. CIK SHINJU

    KALAU TIAP-TIAP HARI MASUKKAN RM100 DALAM TABUNG TU .. HUJUNG TAHUN NI PUN DAH BOLEH PERGI.

    ReplyDelete
  23. AUJINZ

    PAKCIK TAK BERJALAN .. PAKCIK NAIK KAPALTERBANG !

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.