Saturday, September 17, 2011

SONYUM SOKOJAP 32 - CHE WEL lawan POSLAJU !

Entri ini  pernah saya poskan tetapi hilang semasa blogspot buat hal pada 13hb Mei lalu. Entah macam mana, saya terjumpa semula. Rupanya dia bersembunyi di dalam draf. Saya poskan sekali lagi sebab ceritanya berkenaan dengan pos. Saya kena pos, hingga sampai kepada pembaca.



Satu hari Che Wel ke pejabat Poslaju untuk mengirimkan satu parsel.

Che Wel: "Kalau saya nak hantar parsel ni ke Johor, satu minggu boleh sampai tak ?"

Orang Poslaju: "Sudah tentu !"

Che Wel:  "Mustahil !"

Orang Poslaju: "Kenapa ?"

Che Wel:  "Sebab saya tulis alamat kat Penang !" 

Orang Poslaju: "#^&*(-x" @"


Penghargaan: Terima kasih banyak-banyak kepada anda semua kerana sudi singgah dan membaca entri ini dan juga terima kasih kepada Normaliza Mah, Ikan Emas dan Queenie yang sudi melawat dan meninggalkan komen di laman Puisi Orang Tak Reti.

.

No comments:

Post a Comment

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.