Monday, November 5, 2012

PADANG BESAR TAPI SESAK.

Balik raya di rumah mertua saya tak berapa lama dulu, macam biasa saya dan anak-anak akan pergi ke Padang Besar. Walaupun saya tahu ia sesak, tapi tetap nak juga pergi  menambah kesesakan yang ada. Lihatlah video dan gambar-gambar di bawah sebagai buktinya.

video

Video 1:  Sila klik video di atas untuk merasakan suasana hingar bingarnya.


Gambar 1: Memang sesak tapi tiap kali bali ke Perlis, pasti anak-anak ajak datang ke sini.


Gambar 2: Bersempitan-sempitan dan 'berlengas' di tingkat atas. Bukan ada beli apa pun kecuali makanan ringan.

  
Gambar 3: Tetiba mata saya terlihat seorang gadis melukis baju 't' secara bebas (free hand) dengan begitu cekap dan cepat sekali. Kelihatan ramai orang beratur menunggu giliran untuk membeli.


Gambar 4: Memang senang nak cari duit kat Malaysia ni, asalkan rajin, kreatif, inovatif dan cun !



p/s: saman parking hari tu, sudah pun saya selesaikan di IPD Bahau.


17 comments:

  1. Gambar 4 fokus pada awek cun kan? kan? kan? hihihiii

    ReplyDelete
  2. walaupun sesak..walaupun panas menyengat..masih ramai yg bawak anak2 kecik(baru lps pantang pun ada ) kesana...emmm suka borong mempelam siam kat sana hehe

    ReplyDelete
  3. betul, org cun mmg laris. bonus utk dia

    ReplyDelete
  4. Pakngah......nakal,makngahnya hihiii

    ReplyDelete
  5. saya baru 2 kali jejak kaki dp PB. Setiap kali pegi memang sesak

    ReplyDelete
  6. pernah pergi 3 tahun dulu.. suka sbb byk brg murah... makanan pon murah..

    ReplyDelete
  7. saya ke sana sekali sahaja seumur hidup..5 tahun dulu kalau tak silap, cari jersey cetak rompak. hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. jauhnya awak cari jersey .. sampai dekat Siam.

      Delete
  8. BELUM BERKESEMPATAN KE SANA.. DENGAR CERITA JE..

    ReplyDelete
  9. salam sejahtera

    Zaman dulu2 adalah ke sana. Dah berubah rupanya.
    Teringin jugak nak jumpa tuan tanah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jemputlah datang ke pertemuan pada 18hb nanti ..

      Delete
  10. kalau tak cun saya tak rasa uncle nak taruk kat sini. kihkihkih!

    ReplyDelete
  11. Pak Ngah... Aina 2 tahun tak pergi Padang Besar walaupun setahun 2-3 kali balik ke Perlis. Balik 2 bulan lepas pun mak yang ajak pergi beli ikan bilis, ikut jelah. Bukan apa kalau pergi 200-300 ratus terbang. Pergi pun hari Isnin dan bukan musim cuti jadi hanya orang tempatan yang ada tidaklah sibuk sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya jarang balik ke Perlis .. itu sebab kalau balik, digagahi juga untuk sampai ke sana .. mana tahu kalau ada barang baru yang berkenan.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.