Saturday, December 8, 2012

TIGA ENTRI PENDEK # 5: HJ. SU, KARPET DAN PERMAIDANI DAN BENDERA.

ENTRI 1: HJ. SU



 Orang lain nama bukan main panjang-panjang seperti Tan Sri Datuk Dr. Haji Muhammad Iskandar Zulkarnain Shah al-Senawangi. Dia Hj. Su sahaja. 
.............................................................................................................

ENTRI 2: KARPET DAN PERMAIDANI !


Ejaan permaidani tu terlindung sikit sebab Zul bawak kereta laju sangat.

..................................................................................................

ENTRI 3: PERANG BENDERA


 Yang ini saya tak nak komen apa-apa.

25 comments:

  1. yg no 3 nak komen, ada di mana-mana. haha

    ReplyDelete
  2. Kalau jual bendera skrg ni pun boleh kaya .... ngeeee

    ReplyDelete
  3. Hj Su tu mungkin panjang lagi namanya tapi yg nak buat papan tanda tu tak ingat nama penuh dia kot .... hehehe

    ReplyDelete
  4. Ni jalang jalang ke pantai timur nihh ...

    Bendera tu ....gigih betul . Harap2 minda perjuangan pun kena gigih lagu tu jugok kekheh ....

    ReplyDelete
  5. Kalau nak tulis penuh namanya, takut kene tempah signboard yang lebih besar, makan lebih kos tuh... ^_^

    ReplyDelete
  6. Salam Pak Ngah,

    Ermmm...Jalan2 yea? Tak memancing ker di gambar nombor tiga tuh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali.

      Taka .. Sebenarnya gambar itu saya ambil semasa dalam perjalan balik dari memancing.

      Delete
  7. tujuan pacak kat tasik tu..? hihi.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kat tempat lain, orang komplen kot !

      Delete
  8. Agaknya, Kg. Losong Hj 'siapa' lagilah yang ada di sekitar situ. Atau di sekelilingnya wujud Kg. AA Hj. Su, Kg. BB Hj Su, Kg. CC Hj. Su? Bagus juga ada usaha mempopularkan tulisan jawi dalam gambar itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus soalan itu tuan .. tapi saya sendiri tak ada jawapannya.

      Delete
  9. serba serbi sederhana..tak perlu bermegah2 dgn nama yg panjang & dengan kedai yang mewah2..ha tang bendera tu nampak mewah hahaha

    ReplyDelete
  10. mungkin nama dia panjang kot pak ngah...tapi board tu yang pendek...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin juga begitu .. lain kali kalau pergi sana, saya akan cuba tanyakan nama penuh Hj Su itu.

      Delete
  11. Orang kampung kadang2 dok pahang sebut permaidani tu Pak Ngah depa cakap Inggeris...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang perkataan karpet lebih popular dari permaindani tambah2 bila ramai orang Pakistan jual karpet sekarang ini.

      Delete
  12. kalo kain bendera tu buat baju, hantar pi palestin kan byk fekdahnya.. atau buat baju sekolah kasi murid2 yg kurang mampu... sampai koyak rabak kain bendera merata2 tempat.. 2 bendera dapat sepasang baju sekolah budak kecik..

    ReplyDelete
  13. bendera tu mesti di tasik bukit besi kan? katanya dalam tasik tu xde ikan yg boleh hidup. sbb bekas lombong. jadi ada bahan yang menyebabkan hidupan x boleh survive. x pasti betul ke x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bendera tu kat tasik Bukit Besi di Terengganu ..tak tahu pulak saya ikan tak boleh hidup kat situ.

      Delete
  14. apa motif cacak bendera sebanyak tu kat kolam... apa beza karpet dan permaidani?

    ReplyDelete
    Replies
    1. karpet dengan permaidani tu serupalan macam orang kita cakap 'pintu gate', 'kasut boot', 'cuba try' dll

      Delete
  15. sampai sekali ke losong... terbayang2 pasar payang...
    shopping jgn tak shopping...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya juga sentiasa menyimpan azam untuk ke Pasar Payang lagi dan lagi ..

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.