Wednesday, December 19, 2012

WW # 55: ORANG MAKAN HASH BROWN, SAYA MAKAN LEMPENG.



* ada sesiapa nak resepi ?

32 comments:

  1. Kita orang Melayu ni lempeng lagi menyelerakan.

    ReplyDelete
  2. tak makan hashbrown. lempeng pun tak makan. kalau cucur tepung/udang, makan.. hehe.. nugget melayu.. ;)

    ReplyDelete
  3. Salam,
    Lempeng yg best .. Aruah Mak dulu suka buat lempeng .. Lempeng tu, kalau ada sambal sikit, best

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya makan cicah dengan santan durian .. pergh !

      Delete
  4. tekak melayu saya memang tak terima telan hashbrown....lempeng memang kesukaan dari dulu.tak kesah dicicah dengan kari/sambal/susu pekat manis.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan juga enak dimakan begitu saja .. kan !

      Delete
  5. lempeng tu kira hashbrown utk org melayu..hihihihih

    ReplyDelete
  6. sedap lagi lempeng dari hashbrown tuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi tekak budak2 tak sama dengan tekak orang tua ..

      Delete
  7. Aslkm...
    Lempeng lagi sedap dari hashbrown..=)
    Dulu masa saye masih bersekolah Arwah Nenek selalu suruh saye buatkan lempeng...~('_')~

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaikkumsalam.

      kesiannya .. dah lamalah awak tak makan lempeng ye ?

      Delete
  8. Orang perlis panggil pek nga...hahaaa... Cuba tanya Mak Ngah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti nak suruh makngahnya masak pek nga esok pagi !

      Delete
  9. sedap tu makan sama sambal tumis plus sikit ikan kerring.. dah lama tak makan lempeng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lempeng pisang enak dimakan begitu saja .. kalau lempeng kosong memang sedap dimakan dengan sambal tumis.

      Delete
  10. Assalamualaikum,
    lempeng apa ni pakngah?
    ubi kayu + kelapa buat lempeng pun sodap hu huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lempeng dibuat dari pisang emas yang tak sempat dibawa orang belayar !

      Delete
  11. Lempeng jugak yg sodapp.... Lempenglah yg membosarkan den...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau makan pagi petang siang malam bertahun-tahun, makanan apa pun membosankan. hehe

      Delete
  12. ala.. hashbrown guna kentang parut.. lempeng guna gandum tepung..

    =p

    tapi lempeng cecah sambal sardine..halamaaakkk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. masukkan sambal sardin atas lempeng dan gulung lepas tu ngap !

      Delete
  13. Itu lempeng brown nampaknya. Tak komanlah. Apatah lagi jika dalam ramuannya ada parutan kelapa. Lomak lempengnya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang itulah ramuannya dan dimasak dengan penuh kasih sayang ...

      Delete
  14. KEBETULAN.. PAGI TADI MAKAN LEMPENG KELAPA CECAH SAMBAL.. PERGHH.. MEMANG SEDAP..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya membesar dengan lempeng .. tu sebab masa remaja dulu badan pun melempeng ! hehe

      Delete
  15. lempeng pisang letak milo. sedap tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam-macam cara nak bagi dia sedap lagi kan !

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.