Wednesday, December 12, 2012

WW # 54 : WALAU NAMPAKNYA MACAM LADA TETAPI TAK SEMESTINYA PEDAS.


34 comments:

  1. Sepedas2 lada kalau dibuat jeruk rasanya akan masam... :)

    ReplyDelete
  2. Salam Pak Ngah,

    Tak pedas kalau di lihat saja, 'RASA' adalah kunci rahsia yang perlu digali

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      betul .. pedas cuma dapat diketahui bila sudah rasa.

      Delete
  3. Terkenang2 pada agar2 cli yang mak buat suatu masa dulu... :(

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. di dalamnya mereka letak kacang tumbuk ..

      Delete
  5. Rasanya ini cili yang dibuat manusia...bukan cili original.

    ReplyDelete
  6. Mesti lemak manis kan.. kalau tak pun lemak masin..

    ReplyDelete
  7. pedas makanan diulam air, pedas mulut macam mane pule?

    haha~!

    ReplyDelete
  8. Ada ke lada yg tak pedas Pak Ngah...kecuali lada hiasan tu pun terasa jugak pedasnya sedikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lada sebagai balasan hantaran buatan manusia .. sikit pun tak pedas bahkan sebaliknya.

      Delete
    2. Owhhh...masih ada orang buat hantaran berbentuk cabai macam ni ke Pak Ngah. Dulu2 di Perlis kalau kawen hantaran gula dan garam depa buat bentuk cabai jugak isi dalam plastik kaler2 tu....terkenang...

      Delete
    3. saya pun mulanya tak tahu .. mati2 ingatkan lada betul !

      Delete
  9. ni lada manis ni..kan?

    *eh entri sy pun pasal cili ari ni..kebetulan*

    ReplyDelete
  10. Ha..nie mesti puding atau jeli cili kan Pak Ngah kan...

    ReplyDelete
  11. Kuih ke apa ni bang? Nampak ada lidi kat batang cili tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. balasan hantaran pertunangan yang boleh dijadikan makanan begitu sahaja kerana ia buatan manusia.

      Delete
  12. ni utk hantaran kahwin kan...kan kan kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini sebahagian balasan kepada hantaran kami semasa pertunangan anak saya baru-baru ini ..

      Delete
  13. ni mesti halwa utk hantaran ni kan?

    ReplyDelete
  14. pandainyeeee org yg membuat tu. Pak ngah buat la tutorial kat sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pandai dan teliti .. saya juga tertipu pada mulanya sebab ia sebiji macam lada betul.

      Delete
  15. ni cabai manis diperbuat daripadaagar2 kan.. hehehe.
    pakngah,mula-mula eka bercakap dengan bakal suami eka,tentang perkataan cabai,dia pelik..
    sebab dia panggil lada.. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kulitnya pakngah tak tahu tapi intinya memang manis ..

      pakngah juga mula rasa ganjil dengar perkataan cabai sebab kita biasa dengar lado !

      Delete
  16. Sebagai balasan hantaran, mengikut tafsiran saya, memang ada makna indah di sebalik hadiah manis itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin juga .. sebab kelihatan macam pedas tapi rasanya manis !

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.