Monday, December 24, 2012

SIAPAKAH YANG PALING ?




1. Siapakah yang paling banyak mempunyai kedai roti ? En Bakri.

2. Siapakah yang paling banyak mempunyai pelabuhan ? Puan Marina.

3. Siapakah orang paling paranoid ? Orang yang menyangka ada orang sentiasa ikut dia dari depan !

4. Antara Imam dan Muazzin (bilal) siapakah yang selalunya paling kejam ? Muazzin.

Saya agak mesti ada yang tak faham ni !



20 comments:

  1. memang tak faham...cer explain sikit.

    ReplyDelete
  2. NO. 1 DAN 2 SAYA FAHAM.. NOMBOR 3 DAN 4 TAK FAHAM..

    ReplyDelete
  3. Huu... tuduhan muaazin kejam ini agak subjetif dan terlalu individualistik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ia tidak seperti yang tuan fikirkan .. nanti saya jelaskan maksud entri menduga akal ini.

      Delete
  4. Rasanya no 1 2 & 4 faham tapi yg ke 3 tu kabur sikit.

    ReplyDelete
  5. Yang saya tau, bilal selalunya sampai pejam2 mata bila menlaungkan azan... hehe

    ReplyDelete
  6. faham sikit je..yg ke bawah tu blur dah

    ReplyDelete
  7. salam. i mmg x faham kenapa muazzin tu kejam?
    P.S. TQ krn follow blog lama sy iaitu www.jukdin.com. Blog itu telah ditutup dan kini sy menulis dari jukdin.blogspot.com.

    ReplyDelete
  8. Dah dua kali baca tapi masih tak faham no.4 tu.

    ReplyDelete
  9. Terima kasih kepada anda yang sudi berkunjung dan meninggalkan komen. Berikut saya berikan penjelasan kepada entri yang macam menduga akal ini.

    1. Kedai roti dalam Bahasa Inggeris di panggil Bakery.
    2. Kalau kita buat carian imej Marina melalui Google, akan keluarlah banyak gambar pelabuhan dan orang perempuan.
    3. Kalau ikut mesti dari belakang. Kalau ada orang menyangka ada yang mengikutnya dari depan memanglah orang itu paranoid yang teruk.
    4. Muazzin lebih selalu paling ke jam untuk melihat waktu sebelum melaungkan azan.

    ReplyDelete
  10. haha.. memang menduga..
    dah baca explaination pak ngah pun saya boleh ternganga hampir 4 minit untuk paham..

    :)

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.