Sunday, September 15, 2013

SONYUM SOKOJAP 64 : NAK TENGOK-TENGOKKAN.



  Gambar hiasan hasil carian Google.


Sambung cerita sonyum sokojap sebelum ini.

Kawan yang menalipon saya itu singgah sebentar di rumah saya sebelum meneruskan perjalanannya ke KL. Sebaik sampai di rumah saya, kita pun bersembang,  bermula dengan bertanya khabar. Saya katakan kaki kanan saya kebas-kebas bila lama berdiri atau duduk bersila. Dia pun berkata ..

'Mari sini biar aku tengokkan' sambil dia menepuk-menepuk kusyen di sebelah dia.

Saya pun pergilah duduk sebelah dia sambil berharap dia akan berbuat sesuatu. 

Selang beberapa ketika, kerana dia tidak berbuat apa-apa, tetapi hanya memandang sahaja ke arah kaki saya, lantas saya pun bertanya ..

'Kau nak buat apa dengan aku ni ?'

  Dia pun menjawab dengan selamba ..

'Kan aku dah cakap aku nak tengok je .. !'

Ketawa saya terus berderai mendengar jawapannya.

Dalam hati saya berkata .. "Sekali lagi kau kenakan aku  .. hampeh betul"

Dia pun turut tertawa dan saya mengirinya ketawanya buat seketika sebelum menukar topik perbualan.


* pecah rekod dua hari berturut-turut segmen Sonyum Sokojap.

10 comments:

  1. loyar buruk juga kawan Pakngah tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. barangkali ia telah berjangkit kepada saya ..

      Delete
  2. Dia kata nak tengok2kan ..betul la tu! hahahaha

    ReplyDelete
  3. okay, saya tak tahu nak cakap apa, saya cuma nak gelak aje. hahahahahaha

    ReplyDelete
  4. Saya baca pun sambil senyum2 nak gelak2 takut org sebelah ni hairan pulak.

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.