Friday, October 15, 2010

RENUNGAN PAGI JUMAAT - KALAULAH KITA MACAM CICAK ...


Suatu pagi tu seperti biasa saya bersiap sedia nak ke tempat kerja.
Selepas pakai stokin saya menyorongkan kaki kedalam kasut.
Tetiba saya rasa ada sesuatu dan sejuk semacam.
Cepat-cepat saya tarik kaki saya keluar.
Saya tonggengkan (bolehkan guna perkataan ini ?) kasut saya seraya
mengetuk-ngetukkanya agar terkeluar benda yang saya rasa sejuk tu.
Tengok-tengok rupanya ekor cicak yang sudah terputus dari badannya.
Tak ada masalah sebab ekor cicak itu boleh tumbuh balik.
Lalu saya terfikir kalaulah ALLAH jadikan kaki atau tangan manusia
yang terputus boleh tumbuh balik nescaya aktiviti merempit akan berleluasa.

"alaaah apa takut .. putus kaki nanti, dia tumbuhlah balik"

...........................................................................................................

Sub-entri: Saya Tahu Dan Hargai Kunjungan Anda.


Print Screen maklumat pengunjung.

Walaupun sudah seminggu saya tidak membuka kotak komen, namun saya sentiasa tahu dan ambil tahu pengunjung2 ke blog saya dengan bantuan gajet seperti di atas. Sesungguhnya saya amat menghargai sokongan anda semua.

.
.