Thursday, October 14, 2010

TEKSI ESTIMA !

Saya memang dah lama minat nak pakai kereta Toyota Estima. Sebelum ini bila ikut di belakangnya, dalam hati sering berkata-kata ..

"satu hari nanti aku mesti beli .. tak dapat yang baru, yang terpakai pun jadilah".

Akhirnya hajat saya tercapai. Gembiranya hati tidak terkira bila kenderaan yang di idam-idamkan selama ini berjaya dimiliki walaupun kereta itu kereta rekon (import terpakai).

Satu hari saya terpaksa pergi ke luar negara. Sebaik keluar dari airportnya, saya lihat bersusun-susun teksi jenis Toyota Estima menunggu. Bedebah .. Nasib baik kat Malaysia belum ada lagi orang buat.



Ada ke patut .. Estima di buat teksi !



Namun begitu saya sangat bersyukur kepadaNya.
Bersyukur kerana sering saya naik Estima yang sebesar gajah tu
seorang diri ke pejabat. Sedangkan mereka yang dalam gambar tu,
naik motor kapcai berdua.

........................................................................

Sub entri: Senawang - Tapah - Kampar - Ipoh - Senawang.


Saya menginap di hotel ini semasa pergi "outstation"
pada hari Selasa dan Rabu lepas .
Tak sangka kat Kampar ada hotel mewah, cantik dan besar macam ini.


Cuma tak ada 'basement parking". Terpaksa parking kat luar.
Parking kat luar pulak tak berbumbung.
Kesian kat Estima saya kena gigit nyamuk berembun dan berpanas !

.