Tuesday, September 18, 2012

CEROBOH HARAM DAN CEROBOH HALAL .

Kalau judi ada permit - tak haram.
Kalau jual arak ada permit - tak haram.
Kalau tebang balak ada permit - tak haram.
  
 

Kalau masuk hutan untuk menikmati keindahan ciptaan Tuhan tak ada permit - itu HARAM.



72 orang ditahan kerana masuk hutan tanpa permit - The Star 4/9/2012.



Nota kaki: Saya baru keluar dari hutan Kenaboi menyertai perkhemahan 4wd selama 3 hari 2 malam. Kemasukan kami mendapat permit dari Jabatan Hutan Negeri Sembilan. Badan saya masih letih dan lutut masih sakit. Saya cadang nak buat satu entri mengenainya selepas hilang letih nanti.



10 comments:

  1. Salam Tuan Haji,

    Keliru sungguh.

    ReplyDelete
  2. nasib baik tuan ceroboh hutan kenaboi hari tu secara halal.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. urusan mendapatkan permit dibuat oleh penganjur .. kalau tak ada permit, saya tak nak ikut.

      Delete
  3. undang-undang la konon...

    ReplyDelete
  4. Ada satu tempat tak payah minta permit kalau nak masuk hutan...Hutan Kampong...tau tak kat mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tahu dan pernah pergi .. kat Alor Star, Kedah kan ?

      Delete
  5. Tuan haji undang nak buat macam mana nanti semua tak terkawal susah. Masuk hutan tak ada permit buat aktiviti hilang tengah hutan susah pulak nak carik...ehehee.. Tapi org asli releks jekan?

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.