Wednesday, June 10, 2015

WW # 122: KENCING DAPAT BAYARAN !


6 comments:

  1. BARANGKALI DIORANG SUKA PANCUT SESUKA HATI.. SAMPAI NAK KE TOILET PUN PERLU DIJEMPUT..

    ReplyDelete
    Replies
    1. separuh drp penduduk di sana tidak punya tandas dalam rumah memasing .. bayangkanlah separuh penduduknya berapa ramai.

      Delete
  2. Agaknya disebabkan kehidupan mereka terlalu dhaif, maka tandas mereka pun di mana sahaja boleh, sehingga ke tandas pun kena jemput. Pakai kad jemputan ker, Bang Haji?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan agak lagi tapi memang separuh rakyatnya hidup dlm kemiskinan .. miskin di luar bayangan kita.

      Delete
  3. Assalamualaikum pakngah...kita yang tinggal dinegara yang banyak tandas awam (walaupun tidsk 100% terjaga kebersihannya) patut bersyukur kerana madih mampu menggunakan tandas,membina tandas.di india sudahla tiada tandas untuk setiap rumah (jarang rumah di sana mempunyai tandas) untuk membuang air terpaksa ke padang atau tempat tersorok.nayangkan nasib golongan wanita yang perlu membuang air di tengah malam tanpa pengawasan.itu juga menjadi faktor banyak beelaku ker rogol di india..kita di sini perlu bersyukur dan menjaga kebersihan tandas awam..- pembaca senyap -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaikumsalam. Terima kasih kerana sudi berkunjung dan meninggalkan komen.
      Memang betul apa yg dikatakan. Bukan shj separuh penduduknya tiada tandas di rumah tetapi jutaan lagi langsung tiada berumah. Memang kita patut bersyukur atas nikmat yg kita terima selama ini.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.