Saturday, June 27, 2015

ENTRI SEMPENA BILANGAN SEJUTA PENGUNJUNG.


Cetakan skrin pada jam 7.58 pagi - 27/6/2015.

Sebenarnya itu bukanlah azam atau cita-cita saya untuk mendapat sampai sejuta kunjungan (page views) masa saya mula-mula berblog dulu. Macam orang mula-mula berniaga air tebu, mana ada niat nak jadi jutawan. Tapi lama kelamaan cita-cita itu timbul bila tengok perniagaan semakin hari semakin maju. Begitulah kaedahnya yang terjadi kepada saya.

Akhirnya merasa juga saya mencapai angka 1,000,000. Terima kasih kepada semua pengunjung samada secara zahir atau senyap. Saya rasa sungguh  terharu. Alhamdulillah, kelmarian (26 Jun 2015) saya berjaya memperolehinya.

Sempena dengan bilangan ke sejuta kunjungan ini, saya nak berkongsi dua entri lama saya yang agak 'nakal' yang mungkin telah menimbulkan rasa tidak enak atau tidak puas hati kepada anda yang telah membacanya.

1. Tajuk: Kalau Dah Dasar Kerengga. 


Dalam entri ini saya bermetafora (berkias). Kerengga itu adalah simbolik. Ada juga pembaca yang terperanjat dan kesal dengan entri saya ini kerana menyangka saya betul-betul marahkan kerengga. Entrinya di sini.

2. Tajuk: Kisah Benar Pengalaman Saya Naik Bas Ekpress.

Entri ini pula bukannya berupa pujian tetapi sebaliknya tempelakan kepada syarikat pengendali bas yang saya naiki, tetapi kena baca sampai habis. Saya perhatikan ada pembaca yang terkena kerana baca tak habis.  Entrinya di sini.

Sekali lagi terima kasih kepada anda semua yang telah sudi berkunjung ke blog saya ini.  Maaf jua yang saya pinta jika ada mana-mana tulisan saya selama ini yang keterlaluan atau menimbulkan silap faham (seperti dua entri di atas) hingga menimbulkan rasa kesal di hati anda.

Kipidap.