Wednesday, February 23, 2022

COVID-19 LAWAN ROKOK.


Statistik Kematian Kerana COVID-19 dan kerana merokok.


Kementerian Kesihatan Malaysia melaporkan setakat 21 Februari 2022, seramai 32,390 orang telah meninggal dunia kerana COVID. Ini adalah angka kumulatif untuk tempoh 3 tahun. 

Manakala bilangan yang meninggal dunia kerana merokok (Astro Awani - 20 Februari 2022) adalah dianggarkan seramai 27,000 orang pada SETIAP TAHUN. 

Kesimpulannya. Kedua-dua statistik kematian tu menakutkan saya tetapi statistik kematian kerana merokok lebih merisaukan saya. 

22022022.

3 comments:

  1. Syukur saya dah lama berhenti merokok. Dalam keluarga saya ada 7 orang adik beradik lelaki, dulu semuanya merokok. Kini tinggal 2 orang saja yang masih merokok. 5 orang sudah berhenti

    ReplyDelete
  2. Bilangan kematian semakin menakutkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tapi nampaknya rakyat tidak lagi cemas mcm mula2 dulu.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.