Wednesday, October 17, 2012

WW # 47: APA YANG PAK ITAM INI TULIS, SANGAT MENYAKITKAN HATI





.

24 comments:

  1. Tak tahu nak kata apa selain SEDIH! :(

    ReplyDelete
  2. Pernah ada kes dekat2x dgn rumah.Kena tangkap bila suami tanya perempuan yang kena tangkap, kau tak tau ke benda ni salah...perempuan melayu boleh jawab.Nak buat macam mana.Mereka pelanggan kami. Sedih....

    ReplyDelete
  3. Sedih tgk bangsa kita jd gini... Besarnya erti kebebasan pd diorg ni smpai tak ada limit

    ReplyDelete
  4. Moga anak cucu dan kaum keluarha kita dijauhkan dari benda2 macam ni. Nauzubillah...

    Tuntutan dunia melebihi tuntutan akhirat.

    ReplyDelete
  5. mat black tu tak tau adat dan agama sini..pemikiran dorang lagi cetek sebenarnya

    ReplyDelete
  6. Ewah ewah..

    Sedap jari jer menaip mat black ni.. Siap bagi translate lagi...

    Macam ler kita ni tak paham kan Angah..

    Org kita pun satu hal. Ingatnya semua pendatang tu kaya ke?

    Berani meh berdepan.. Mmg kaklong pijak2 .. Huahaha.. (expresi marah..suruh org lain jer pijak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya orang kita tidak mengejar kekayaannya ..

      Delete
  7. Yg kakak sakit hati macam mana semakin ramai org gelap di negara kita. Mudah betul dapat permit masuk. Kita nak bawa masuk pembantu Indon pun punyalah susah...

    ReplyDelete
  8. mereka sepatutnya tidak dibenarkan masuk ke negara kita

    ReplyDelete
  9. Mentaliti rakyat kita. Asal nampak org Asing dioranglah yang terbaikkk...

    ReplyDelete
  10. pak hitam ni dah bnyk buat onar...semoga perkara buruk sebegini berkurang seterusnya tiada terus

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita mengamalkan dasar ekonomi terbuka .. jadi kitalah yang perlu menanamkan jatidiri utk menangkis gejala buruk yang dibawa oleh pendatang.

      Delete
  11. isk3...boleh pulak awang hitam ni kata orng malaysia ni cetek pemikirannya.???

    ReplyDelete
  12. Panas hati jek baca.
    Tp dia tgk n baca berita tu dr luaran jek.
    Dia komen dr perspektif dia,cara hidup dan budaya dia.
    Mgkin yg komen tu x pernah dtg Malaysia.
    Yang patut kita hamun tuu, yg dua ekor buat pangai tu.
    Memalukan agama dan bangsa! Sbb dorang berdua la agama
    n bangsa kita dihina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pak itam tu dahlah datang merempat ke sini, nak tunjuk lagak pulak .. yang dua ekor tu bukan sahaja patut kena hamun, tapi patus kena hukuman lebih keras lagi.

      Delete
  13. kita tgk pak itam pun takut, berani pulak nak pi share bilik....haishhhh mintak simpang, na'uzubillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknya pak itam tu pakai ilmu hitam kot !

      Delete
  14. aduhaii.. nk buat camne.. buat doa je le dlm hati smoga perempuan2 diluar tu tdk terjerumus dgn mrk ni

    ReplyDelete
  15. Tah apa punya otak lah .....yg legam tu juga yg dicari ...

    ReplyDelete
  16. teringat saya perbualan dua orang pendatang sewaktu saya berdiri di salah sebuah premis diCampbell pada bulan puasa dua tahun lepas...

    "Malaysia ini udah seperti pelacur kayaknya, apa bangsa pun bisa masuk..."

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada juga benarnya kata pendatang tu .. tapi salah orang kita juga yang tak tahu harga diri.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.