Thursday, June 8, 2023

ASYIK-ASYIK TANYA.

Ada seorang kawan saya selalu sangat bertanya kepada saya perkara2 yang sudah pun diwarwarkan dalam wasap dan diumumkan oleh imam atau setiausaha masjid. Misalnya pertanyaan tentang majlis aqeqah. 

"Rumah siapa ek?"

"Lobai Salleh yang mana satu ek?"

"Jalan berapa ek?"

Namun saya tetap menjawabnya dengan baik kerana saya tahu dia spesis yang malas nak buka wasap. Kalau saya tak tahu jawapannya, saya akan tanya orang lain dan kemudiannya beritahu dia.  Secara tak langsung saya juga dapat faedahnya. 

* jujurnya kadang2 tu dalam hati geram juga, terutamanya jika dia bertanya pada masa yang salah.

4 comments:

  1. susah juga orang yang malas ni kan, kadang ada masa nya kita yang membantu ni pun rasa geram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah yang kadang2 saya rasa kalau dah kerap sangat dia bertanya.,

      Delete
  2. Minta kawannya tu lantik seorang setiausaha untuk jaga jadual harian.. 😄

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.