Saturday, October 17, 2009

SONYUM SOKOJAP - 4 ... BELI KELAPA !

Jual beli kelapa di pasar Ampangan.

Pembeli: Sebiji berapa?
Penjual: Seringgit.
Pembeli: Kalau saya beli dua, berapa?
Penjual: Tiga ringgit.
Pembeli: Kalau beli sepuluh?
Penjual: Seratus ringgit.
Pembeli: Eh!!! makin mahal pulak!
Penjual: Biasalah Encik. Kalau beli banyak, memang lah mahal!
Pembeli: ???

17 comments:

  1. asal lak beli byk gi mahal....nk intg lebih erk

    ReplyDelete
  2. adei..kena tipu la gini ye ekeke

    ReplyDelete
  3. owh tuan...
    ini mesti ada maksud tersembunyi
    apakah maksud yg tersirat dan tersurat itu ??

    ReplyDelete
  4. beli ngan tokey kelapa sekali la macam tu..trak pun beli ladang kelapa

    ReplyDelete
  5. salam...
    KomenSen..

    adusss...
    lagi byk lagi mahal...
    kelape madu kot...
    he3.....

    ReplyDelete
  6. Salam tuan. Sampai saat ini saya masih belum tersenyum. Kenapa jadi begitu tuan?

    ReplyDelete
  7. Salam..
    ermm...biasa lagi beli byk lagi boleh discountnya...
    Mesti tak lama lee bisness org tu ekk..:):)

    ReplyDelete
  8. Penjual tu masa sekolah dulu mesti hebat dlm subjek matematik tu..pandai betul dia mengira kan...

    ReplyDelete
  9. tak payah beli la kelapa tu...
    meh datang umah saya amik kelapa...saya sedekah je..huhuhu

    ReplyDelete
  10. Hahaha... kikiki...cam ni punya orang pun ada ka? Adeh...

    ReplyDelete
  11. Hahahaha...betul la kata penjual tu...lagi byk mmg la lg mahal...hahahaha...aku sukeeee!

    ReplyDelete
  12. Sayu=pilu
    t.kasih jadi orang pertama komen.

    klcitizen
    logik ke ?

    fatrina
    nasib baik dia tak jadi QS kan !

    alvin
    nak meniaga kelapa kering ke?

    linda
    tak ada apa2 maksud tersembunyi, sebab tu letak bawak label lawak. kalau pun ada yang tesembunyi mungkin isi kelapa kot?

    mamai
    beli kepala tokeh ok gak !

    damaiinx
    tokeh tu masa sekolah dulu, masa subjek matematik dia tidur.

    abu muaz
    saya dulu ada juga kawan yang susah nak senyum. lepas dua minggu baru dia senyum ... dia kawin lagi satu.

    Pn Kartini
    itu la pasal!

    annie
    dia kira pakai cempoa !

    fadzilah
    t.k tapi mahal rantai dari beruk !

    Cik amy
    tapi abu muaz tak senyum !

    aina@azila
    ada ramai, tapi semua bukan kawan saya.

    DUN Behrang
    t.kasih kerana suka, tapi abu muaz senyum pun tidak !

    ReplyDelete
  13. owh tuan...

    Kan saya dah kata, lawak tuan memang ada maksud tersirat . Cumanya orang kita malas berfikir .

    Si penjual kelapa bukan orang sembarangan, dia memang BIJAK !

    Yang TAK BIJAK ialah si Pembeli.

    and to enchik Dun ... anda memang besh ! siap gelak suka lagi .

    ReplyDelete
  14. linda
    awak puji saya ke ? tak ape ... pujilah lagi, saya tak kecik hati !

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.