Wednesday, July 18, 2012

WW # 38: IKLAN METRO MAKIN MENGARUT, LUCAH DAN MELOYAKAN.

32 comments:

  1. Itu sebab agaknya 'mereka' tiada masa hendak menyemak ejaan pada artikel sebelum disiarkan! (rujuk catatan saya pagi ini).

    :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus juga ..boleh kita buat satu entri ! hehe

      Delete
  2. begitu juga dengan iklan tv dan radio...

    ReplyDelete
  3. iklan tv pun banyak yang tak sesuai ditonton

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi taklah seteruk iklan kat metro ini ..

      Delete
  4. Antara sebab utama kenapa saya tidak membeli HM lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun mungkin beli setahun 2-3 kali jer .. tu sebab terperanjat tengok iklan tu.

      Delete
  5. KPI mereka "janji masyukkk' agaknya..... huhuhu

    ReplyDelete
  6. banyak lagi selain dari yang ni...aish..kdg2 byk yg tak sesuai

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang banyak .. mari kita dedahkan satu persatu.

      Delete
  7. Pada sesetengah orang berniaga... yg penting duit..
    macam kat tv jugak.. sesetengah iklan entah apa2
    dah tak ada segan silu...
    sebab tu makchaq lagi suka anak2 tengok cartoon dari tengok drama

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah macam negara barat atau lebih lagi .. kan !

      Delete
  8. dah lama tak beli surat khabar ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok surat khabar on-line dah cukup.

      Delete
  9. Betul tu tuan Haji,

    Saya pun kadang geli baca iklan-iklan yang kadang lebih teruk dari apa yang tuan haji pastekan tu.

    Hal-hal sulit suami isteri pun jadi iklan. Tak malu pulak orang-orang yang gambarnya diletakkan tu.

    Moral masyarakat kita makin rendah ker!!! seram...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun geli dan meluat tengok model ubat-ubat kuat tu .. saya pernah lihat gambarnya tapi tak sanggup nak pos kat blog saya.

      Delete
  10. siap ajak orang mengintip?? crime tuh!

    ReplyDelete
  11. ASAL JADI DUIT SUDAHLAH... TU SEMUA APA KIRA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. OPS... BUKAN SAYA CAKAP.. BARANGKALI MEREKA CAKAP BEGITU.. :)

      Delete
    2. teringat kata2 popular orang berjualan kat pasar "asal barang jadi duit"

      Delete
  12. perkara seperti ini tiada dalam akta mesin cetak

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ada pos entri ini di forum atau grup yang terlibat .. nampaknya ada sambutan positif utk mengawal perkara ini .. kita tengoklah hasilnya nanti.

      Delete
  13. paling tak boleh iklan sms keputusan nombor ekor~haih~da suatkhabar melayu takkan promosi kat bangsa lain ye tak?

    ReplyDelete
  14. Dah sekian lama saya tak beli Metro...iklan-iklan macam tu antara penyebabnya.

    ReplyDelete
  15. benda paling tepat adalah keputusan nombor ekor. yg lain semua tak boleh percaya..dari segi berita @ iklan.hancus

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju .. hanya keputusan nombor ekor sahaja yg boleh dipercayai.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.